Apple je objavio tromjesečne financijske pokazatelje. Bolji su od očekivanja a potaknuti su prodajom iPhonea. CEO Applea Tim Cook rekao je za CNBC da je tromjesečje bilo bolje od očekivanja. Međutim, ukupna prodaja Applea pala je drugi kvartal zaredom. Dionice tehnološkog diva porasle su gotovo 2% u produljenom trgovanju i nastavile rasti kada je Apple dao prognozirane podatke o tekućem tromjesečju.
Evo kako je tvrtka prošla u odnosu na očekivanja Wall Streeta prema konsenzusnim očekivanjima Refinitiva:
- Dionice: 1,52 USD po dionici naspram očekivanih 1,43 USD
- Prihod: 94,84 milijarde dolara naspram očekivanih 92,96 milijardi dolara
- Bruto marža: 44,3% naspram očekivanih 44,1%.
Apple je zabilježio 24,16 milijardi dolara neto dobiti tijekom tromjesečja u usporedbi s 25,01 milijardu dolara u razdoblju godinu ranije. Ukupni prihod smanjen je za 3% u odnosu na 97,28 milijardi dolara u prethodnom kvartalu.
Slijedi pregled Appleovih pojedinačnih linija proizvoda u odnosu na konsenzusna očekivanja StreetAccounta:
- Prihod od iPhonea: 51,33 milijarde dolara u odnosu na očekivanih 48,84 milijarde dolara
- Prihod od Maca: 7,17 milijardi dolara naspram očekivanih 7,80 milijardi dolara
- Prihod od iPada: 6,67 milijardi dolara u odnosu na očekivanih 6,69 milijardi dolara
- Prihod od ostalih proizvoda: 8,76 milijardi dolara u odnosu na očekivanih 8,43 milijarde dolara
- Prihod od usluga: 20,91 milijarda USD u odnosu na očekivanih 20,97 milijardi USD
Apple nije dao službene smjernice, nastavljajući svoju praksu koja datira iz 2020. i početka pandemije Covid-19. Uprava obično daje neke podatke tijekom razgovora s analitičarima.
Appleov direktor financija Luca Maestri rekao je da tvrtka očekuje pad ukupnih prihoda u tekućem tromjesečju za oko 3%.
Očekujemo da će prihodi u usporedbi s prethodnim kvartalom u lipnju biti slični kvartalu ožujka pod pretpostavkom da se makroekonomski izgledi neće pogoršati u odnosu na ono što danas projiciramo za tekuće tromjesečje. Tvrtka se suočava s makroekonomskim izazovima u digitalnom oglašavanju i mobilnom igranju, što je dio Appleovog uslužnog poslovanja.
Luca Maestri
Vrhunac Appleovog izvješća bila je prodaja iPhonea. Ona je porasla u odnosu na prošlogodišnje tromjesečje. Istovremeno, šira je industrija pametnih telefona pala za gotovo 15% u isto vrijeme, prema procjeni IDC-a.
Prihodi od iPhonea porasli su za 2% tijekom tromjesečja koje je završilo 1. travnja. To sugerira da su nestašice dijelova i problemi s opskrbnim lancem koji su kočili proizvod posljednjih nekoliko godina — uključujući gašenje tvornice iPhonea krajem prošle godine — napokon jenjali.
Bilo je to prilično dobro tromjesečje s iPhone točke gledišta, posebno u odnosu na tržište kada pogledate tržišne statistike.
Tim Cook
Mac i iPad lošiji od očekivanja
Appleovo poslovanje s Mac-om i iPad-om nije tako dobro prošlo. Tvrtka je u prošlom tromjesečju upozorila da će oba poslovna segmenta pasti. Djelomično zbog nestašice dijelova. Ali su pali više od očekivanog.
Appleova prodaja Maca pala je za više od 31% na nešto više od 7,17 milijardi dolara. Ali to je teška uspoređivati s razdobljem od godinu dana ranije kada je Apple još uvijek imao koristi od kraja pandemije u prodaji osobnih računala i prelaska na vlastite čipove koji nude dulje trajanje baterije prijenosnog računala.
“Postoje dva razloga za to”, rekao je Cook. “Jedan je općenito makro situacija. A drugi je onaj gdje još uvijek uspoređujemo s onim s čime je teško uspoređivati a to su M1 MacBook Pro 14 i 16 inča iz kvartala prošle godine.”
Prihod od iPada pao je gotovo 13% na 6,67 milijardi dolara.
Appleovo poslovanje s uslugama uključuje mjesečne pretplate, prihod od Apple App Storea, te jamstvaJamstvo je odgovornost jedne osobe za obvezu koju druga osob... i prihod od licenciranja pretraživanja od tvrtki poput Googlea. Apple je prijavio 20,9 milijardi dolara prihoda od usluga. Povećanje je to od 5,5% u odnosu na prethodnu godinu, što signalizira da poslovna linija tvrtke s najvećim maržom nastavlja rasti.
Appleov odjel za nosivu opremu, uključujući Apple Watch i slušalice kao što su AirPods, pao je 1% tijekom tromjesečja, nadmašivši očekivanja analitičara. Prošle jeseni tvrtka je izdala skuplji Apple Watch pod nazivom Ultra.
Azijsko-pacifička regija
Appleovo regionalno poslovanje u Kini, koje uključuje kopno, Tajvan i Hong Kong, prijavilo je 17,81 milijardu dolara prodaje. To je pad u odnosu na prošlogodišnjih 18,34 milijarde dolara. Analitičari su se nadali da će kineska potražnja za elektronikom porasti u tromjesečju kako je ta zemlja izašla iz karantene.
Dok se prodaja smanjila u većini regija koje Apple prati, porasla je u azijsko-pacifičkoj regiji na 8,11 milijardi dolara.
Cook je bio optimističan u pogledu Appleovih izgleda u Indiji nakon prošlomjesečnog posjeta zemlji u kojoj je otvorio Appleove trgovine i sastao se s političarima.
“Mjerni podaci o prelasku i prvom kupcu izgledaju vrlo dobro za Indiju”, rekao je Cook. Apple koristi izraz “switcher” za one koji prvi put kupuju iPhone i koji su prethodno imali Android uređaje.
Kao što se očekivalo, Appleov odbor odobrio je 90 milijardi dolara otkupa dionica i dividendi. Apple je rekao da je platio 23 milijarde dolara u otkupima i dividendama u ožujskom kvartalu. Apple je također povećao dividenduDividenda je dio dobiti dioničkom društvu koji se isplaću... za 4% na 24 centa po dionici.
Cook je također rekao da Apple ne planira otpuštanja poput onih koje su druge velike tehnološke tvrtke pokrenule tijekom prošle godine. “Smatram to kao posljednju mjeru i stoga masovna otpuštanja nisu nešto o čemu u ovom trenutku govorimo”, rekao je.