Apple je u drugom kvartalu izbačen s liste pet najvećih dobavljača pametnih telefona u Kini. Konkurencija domaćih brendova, poput Huaweija, se pojačava, prema izvješću Canalysa.
Appleov tržišni udio u Kini smanjio se na 14% u drugom kvartalu, pokazalo je izvješće. S 15% u prvom kvartalu i 16% u istom razdoblju prije godinu dana.
Proizvođač iPhonea, koji je bio treći najveći prodavač pametnih telefona u drugom kvartalu prošle godine, pao je na šesto mjesto s oko 9,7 milijuna isporuka, prema izračunima CNBC-a.
“Ovo je prvi kvartal u povijesti da domaći dobavljači dominiraju na svih pet vodećih pozicija”, rekao je Lucas Zhong, istraživački analitičar u Canalysu.
Appleove isporuke su u padu od prvog kvartala kada su pale 25% na godišnjoj razini na 10 milijuna jedinica.
„Strategije kineskih dobavljača za vrhunske proizvode i njihova duboka suradnja s lokalnim opskrbnim lancima počinju se isplaćivati u značajkama hardvera i softvera. Najnoviji Honorov Magic V3, koji koristi GenAI, značajno je poboljšao korisničko iskustvo sklopivih uređaja,” dodao je Zhong.
S druge strane, Apple se suočava s “uskim grlom” na kineskom tržištu jer ima za cilj “stabilizirati maloprodajne cijene i zaštititi marže partnera”, rekao je.
Lokalizacija Apple Intelligence usluga u Kini bit će važan korak u sljedećih 12 mjeseci, rekao je Canalys, budući da kineski brendovi agresivno ugrađuju generativnu umjetnu inteligenciju u svoje proizvode.
Kineski brendovi dominiraju
Od travnja do lipnja, Vivo je ponovno osvojio prvo mjesto s 19% tržišnog udjela i 13,1 milijun isporučenih jedinica. Potaknut je snažnom offline i online prodajom tijekom festivala e-trgovine “618”.
Oppo je zadržao drugo mjesto s 11,3 milijuna jedinica, potaknut lansiranjem svoje nove serije Reno 12. Huawei spinoff Honor zauzeo je treće mjesto s 10,7 milijuna isporučenih jedinica, što predstavlja povećanje od 4% na godišnjoj razini.
Huawei je došao na četvrto mjesto s 15% tržišnog udjela i 10,6 milijuna isporučenih jedinica — nije bio među prvih pet godinu dana ranije. Huaweijevo poslovanje s potrošačima doživjelo je preporod u Kini nakon lansiranja pametnog telefona Mate 60.
Xiaomi je zauzeo peto mjesto zahvaljujući svom prvom električnom automobilu, SU7. Također pridonoseći solidnoj prodaji K70 i vodeće serije 14, rekao je Canalys.
Sveukupno, kinesko tržište pametnih telefona poraslo je 10% na godišnjoj razini u drugom kvartalu. S isporukama koje su premašile 70 milijuna jedinica, rekao je Canalys.