Predsjednik Toyota Motor Corporation Akio Toyoda duboko se poklonio pred novinarima i ispričao zbog masovnog varanja na testovima za certifikaciju. Odnosno za dobivanje odobrenja za proizvodnju sedam novih modela vozila, od kojih su tri odmah povučena iz proizvodnje.
Opsežno neispravno testiranje tog najvećeg japanskog proizvođača automobila uključivalo je upotrebu neadekvatnih ili zastarjelih podataka u testovima sudara. Kao i netočno testiranje napuhavanja zračnih jastuka i oštećenja zadnjih sjedišta u sudarima. Također je utvrđeno da su bili lažirani testovi snage motora, prenosi Biznis.
Toyota Motor Corporation sa sjedištem u gradu Toyoti, u centralnom Japanu, obustavila je proizvodnju modela „Corolla Fielder“, „Corolla Akio“ i „Yaris Cross“. Kompanija je priopćila da prekršaji pri testiranju nemaju veze s vozilima koja su već izašla iz tvornice.
„Iskreno se ispričavamo“, rekao je Toyoda. Duboko se naklonio na konferenciji za novinare u Tokiju. Istraga japanske vlade o Toyota automobilima počela je u siječnju.
Toyota nije jedina
Također u ponedjeljak, Toyotin japanski rival, Mazda Motor Corporation izvijestio je o sličnim neregularnim certifikacijskim testiranjima. Te su zaustavili proizvodnju dva modela, „Roadster“ i „Mazda 2“. Rečeno je da je u testovima korišten netočan softver za nadzor rada motora.
Mazda, sa sjedištem u jugozapadnom gradu Hirošimi, također je priznala prekršaje na testovima sudara tri modela čija je proizvodnja obustavljena. Naglasili su da se problemi tiču samo njih i da nemaju veze sa sigurnošću.
Kompanija Honda Motor Co. iz Tokija također se ispričala zbog neodgovarajućih testova nivoa buke i obrtnog momenta motora niza modela čije starije verzije nisu više u proizvodnji. Kao što su „Accord“, „Odissey“ i „Fit“.
Sigurnost prodanih vozila nije sporna, navodi se i u tom priopćenju.