BMW je godinama među najpoželjnijim markama automobila, i to se vjerojatno neće tako brzo promijeniti. Čak i u državama koje cijene automobile ekonomske klase, BMW-ova je pozicija na tržištu polovnih automobila i dalje jaka. No, zadržavaju li BMW-ovi automobili dobro svoju vrijednost i mogu li se modeli uspoređivati?
Istraživanje koje je provela tvrtka za povijest vozila carVertical otkrilo je BMW-ove modele kojima vrijednost pada najviše i onima kojima pada najmanje.
SUV-ovi imaju bolju tržišnu vrijednost
SUV-ovi su postali sve popularniji u zadnjih 10-ak godina. A BMW-ovi automobili nisu iznimka. Serija X ima najbolju tržišnu vrijednost od svih BMW-ovih vozila, čime je nadmašila dobro poznate modele kao što su serija 3 ili serija 5.
Trogodišnji BMW X1 vrijedi 62,4 % svoje inicijalne vrijednosti, što znači da gubi gotovo 38 % svoje maloprodajne cijene. Nakon pet godina, njegova vrijednost pada na 48,8 %, a nakon 10 godina na 24,5 %. U svim dobnim skupinama automobila, BMW-ovi SUV-ovi zadržavaju najviše vrijednosti: X3 star tri godine ima vrijednost 49,8 %, X5 66,6 %, a X6 73,3 %. Ovo su izvrsne brojke u usporedbi s BMW-ovim automobilima koji ne spadaju u kategoriju SUV-ova.
Naravno, X modeli nisu besmrtni – tijekom dužih razdoblja, njihova vrijednost može značajno opasti. 10-godišnji X6 ima vrijednost samo 21,7 %, a brojke su slične i u ostalim serijama: X1 ima samo 24,5 %, X3 28,4 % i X5 20,3 %. Drugim riječima, iako je X6 jedan od najskupljih SUV-ova na tržištu, nakon 10 godina gubi većinu svoje vrijednosti.
Kupci novih BMW-ovih automobila žele sav luksuz i najnovije inovacije koje mogu dobiti. Međutim, to je manje važno na tržištu rabljenih automobila gdje kupci preferiraju automobile koji su jeftiniji za održavanje.
Neki modeli izgube više od polovice svoje vrijednosti tijekom tri godine
Serija 7 jedan je od najskupljih modela u BMW-ovoj postavi. Međutim, čim izvezete automobil iz autokuće, njegova vrijednost brzo pada. Serija 7 stara tri godine ima vrijednost 40,5 %, koja pada na 14,4 % nakon što ovaj model napuni 10 godina.
BMW-ova serija 7 napravljena je za posebnu publiku koja cijeni luksuz i status. Ali komplicirano i skupo održavanje čini ovaj BMW manje atraktivnim na tržištu polovnih automobila. Ljudi koji traže rabljeno vozilo obično žele potrošiti što manje novca na popravke. Stari BMW 7 nije učinkovit automobil u tom pogledu.
Nagli porast popularnosti SUV automobila oduzeo je značajan tržišni udio konvencionalnim automobilima, što je negativno utjecalo na njihovu vrijednost. BMW automobili serije 3 i serije 5 gube polovicu svoje vrijednosti u prve tri godine. Nakon 10 godina, serija 3 ima vrijednost 18 %, dok serija 5 ima 19,3 %, što je manje nego bilo koji drugi automobil iz serije X.
Sportski kupe modeli mogu biti dobra investicija, ali postoji kvaka
Iako neki ekskluzivni modeli kao što je serija 6 ima veliku vrijednost nakon tri godine (90,9 %), ona nakon toga počinje brzo padati. Serija 6 stara pet godina zadržava tek 56,2 % svoje vrijednosti, što je značajan pad u samo dvije godine.
Nakon pet godina ističe tvorničko jamstvoJamstvo je odgovornost jedne osobe za obvezu koju druga osob..., što povećava troškove održavanja serije 6. Budući da se radi o luksuznom modelu, nitko ne želi riskirati visoke troškove održavanja i pad tržišne cijene.
To ne čudi, s obzirom da se mnoga vozila na tržištu rabljenih automobila prodaju sa skrivenim oštećenjima koja je skupo popraviti. Luksuzni automobili kao što je BMW serije 6 glavni su kandidati za takve prevare jer prodavači imaju veliku korist od zaobilaženja istine. Kao rezultat toga, kupnja skupih kupea, čak i nakon pada vrijednosti nakon pet godina, savjetuje se tek nakon provjere povijesti automobila i detaljnog pregleda.
Isto se odnosi i na sportske BMW modele kao što su M2, M3 ili M5, koji tijekom godina zadržavaju visoku vrijednost. Neke starije generacije M automobila mogu biti čak i skuplje nego što su bile prije 10, 20 godina kada su napuštale tvorničku traku. Međutim, ovaj rast vrijednost nema puno veze sa svakodnevnim životom. Ovakve automobile traže kolekcionari i entuzijasti.
Izvor: metro-portal.hr