Londonska zračna luka Heathrow podnijet će ovog ljeta prijedlog za izgradnju treće uzletno-sletne staze, najavio je u srijedu njen direktor.
Objava stiže tek nekoliko tjedana nakon što je britanska vlada podržala taj ambiciozni projekt. Istaknuvši njen potencijal za jačanje trgovinske razmjene i gospodarskog rasta.
U pokušaju da osigura podršku vlade, šef Heathrowa Thomas Woldbye rekao je u srijedu da bi od treće piste tog glavnog aerodroma u Velikoj Britaniji šire gospodarstvo imalo velike koristi. Za izgradnju bi se trebao koristiti domaći čelik “gdje god je to moguće,” kao i druge lokalne dobavljače i podizvođače.
Vlada je pozdravila to priopćenje, objavljeno u Scunthorpeu u sjevernoj Engleskoj, jedinoj preostaloj velikoj čeličani u državi. Ona je u vlasništvu kineske Jingye Grupe i koja sad s bojazni očekuje američke najave o carinama na uvoz čelika u SAD.
Woldbye je proširenje Heathrowa opisao kao projekt od ključne važnosti za vladin program razvoja gospodarstva. Istaknuvši kako bi od toga mogli imati koristi brojni dobavljači iz cijele zemlje.
“Radi se o biranju između radnih mjesta ovdje u Velikoj Britaniji, ili radnih mjesta u ostatku Europe,” rekao je Woldbye o toj odluci. Vlada je kasnije priopćila kako će to obećanje o korištenju domaćeg čelika pomoći u da se osiguraju tisuće radnih mjesta.
Brojne britanske vlade već desetljećima se dvoume oko proširenja Heathrowa. Ovo je jedno od najprometnijih čvorišta zrakoplovne industrije na svijetu, u pitanju koje se svodi na potrebu za rastom, goleme troškove izgradnje, kao i ekoloških pitanja.
Nastavak infrastrukturnih investicija
Woldbye je potvrdio da će izgradnja nove piste biti u cijelosti financirana privatnim sredstvima. Nije iznio procjenu konačnog iznosa cijelog projekta. Jedino je rekao da će trošak biti “značajno veći” od procjene iz 2014. godine. Tada je izgradnja procijenjena na 14 milijardi funti.
Rekao je i da će zračna luka započeti i s drugim, manjim, projektom ove godine. Cilj je unapređenje infrastrukture i povećanje kapaciteta. To bi trebao britanskoj ekonomiji donijeti milijarde funti novih ulaganja u idućih osam do 12 godina. Prije no što se izgradi nova pista.
Heathrow će svakako konzultirati sve dionike, što uključuje i zrakoplovne kompanije koje koriste taj aerodrom, kao i lokalnu zajednicu, prije dovršetka nacrta. Priopćili su i da će nastaviti s projektom isključivo ako se njime bude moglo zadovoljiti sva pravila o buci, kvaliteti zraka i ugljičnim emisijama.
Britanska ministrica financija Rachel Reeves, koja zagovara rast kroz izgradnju infrastrukturnih projekata, rekla je kako želi da se sve potrebne dozvole odobre prije kraja zasjedanja trenutnog parlamentarnog saziva 2029. godine.