Utorak, 4 ožujka, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

BYD i Tesla udružuju snage u borbi protiv fosilnih goriva

Vodeći kineski proizvođač električnih vozila BYD najavio je suradnju s Teslom u borbi protiv automobila na fosilna goriva. Izvršna potpredsjednica BYD-a, Stella Li, izjavila je da je ključni cilj transformacija industrije prijevoza.

Dvije tvrtke – konkurenti

Unatoč ovim najavama, BYD i Tesla ostaju glavni konkurenti u utrci za dominaciju na globalnom tržištu električnih vozila. Kineski proizvođač širi ponudu u Europi brže od Tesle, koja bilježi pad prodaje zbog političkog angažmana Elona Muska.

Li je naglasila da je Kina spremna dijeliti napredne tehnologije u području električnih vozila i autonomne vožnje. Smatra da zapadne zemlje pogrešno percipiraju kinesku poslovnu politiku, ističući otvorenost Pekinga prema stranim investicijama.

Prema njezinim riječima, Kina je centar inovacija u automobilskoj industriji, a stranim tvrtkama pruža podršku za razvoj novih tehnologija. Pozvala je inozemne kompanije da iskoriste mogućnosti kineskog tržišta, uvjeravajući ih u suradnju tamošnje vlade.

BYD je nedavno predstavio sustav „Božje oko“, koji omogućuje napredne funkcije pametne vožnje bez dodatnih troškova. Ovaj potez izazvao je zabrinutost u industriji jer bi mogao smanjiti prihode od tehnologija za pomoć vozačima. Analitičari predviđaju da će druge tvrtke biti prisiljene prilagoditi se ovom trendu.

Tvornice u Mađarskoj i Turskoj

Grupa, koju podržava Warren Buffett, ubrzano se širi na europska tržišta. Otvaranjem tvornica u Mađarskoj i Turskoj želi smanjiti troškove carina na kineska električna vozila. Nedavno je prikupila 5,6 milijardi dolara prodajom dionica u Hong Kongu kako bi financirala međunarodnu ekspanziju.

Europska unija traži da kineske tvrtke prenesu intelektualno vlasništvo europskim kompanijama u zamjenu za subvencije. Istovremeno, Kina ograničava izvoz ključnih materijala, poput rijetkih zemalja, koje su neophodne za proizvodnju baterija i elektromotora.

Plug-in hibridi

Na pitanje o europskim političkim odlukama, Li je izjavila da se ne zamara politikom jer potrošači uvijek biraju kvalitetne proizvode. BYD planira ponuditi plug-in hibride poput modela Seal U kako bi odgovorio na trend pada prodaje električnih vozila u Europi. Također planira lansirati premium brend Denza tijekom godine.

Tržišni udio BYD-a u zapadnoj Europi prošle godine iznosio je 2 posto, prema podacima Schmidt Automotive Researcha. Kompanija ne planira ulazak na američko tržište zbog visokih carina na kineska električna vozila, piše Seebiz.

Američki predsjednik Donald Trump nedavno je najavio nove carine na kineski uvoz te nastavak nameta na robu iz Meksika i Kanade. Li je potvrdila da još nije donesena odluka o otvaranju BYD-ove tvornice u Meksiku.

Naglasila je da ne brine zbog globalnog usporavanja elektrifikacije vozila. Prelazak na električne automobile je neizbježan jer su pametniji, kvalitetniji i tehnološki napredniji, zaključila je Li.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno