Danski proizvođač piva Carlsberg izvijestio je o skoku prihoda i dobiti u prvom tromjesečju. Rast je ostvaren obzirom da je akvizicija britanskog Britvica nadoknadila slabije rezultate u Aziji i istočnoj Europi.
U razdoblju od siječnja do ožujka prihod danske tvrtke poskočio je za 17,4 posto, na 2,7 milijardi eura. Obujam prodaje uvećan je za 14,5 posto, pokazalo je izvješće objavljeno u utorak. Uprava pripisuje znatno bolje rezultate akvizicija britanske tvrtke za proizvodnju pića Britvic.
Kada se isključi brend San Miguel, organski prihod smanjen je za 1,5 posto, a obujam prodaje za 2,3 posto. „Godina je počela slabo zbog gubitka brenda San Miguel. Pored toga, kontinuirano prigušene osobne potrošnje u okruženju obilježenom pojačanom makroekonomskom nestabilnošću”, rekao je izvršni direktor Jacob Aarup-Andersen.
Danski pivar i dalje očekuje rast organske operativne dobiti u ovoj godini u rasponu od jedan do pet posto.
Skromni rezultati i u zapadnoj Europi
Prodaja u zapadnoj Europi porasla je u prvom tromjesečju za 0,8 posto. U Aziji je pak smanjena za 2,1 posto, a u srednjoj i istočnoj Europi i u Indiji za po 1,7 posto. Obujam prodaje u Kini, najvećem Carlsbergovom tržištu, porastao je za dva posto potaknut dobrim odazivom potrošača na skuplje brendove i na prodaju u velikim gradovima.
Na zapadu Kine potražnja je bila slaba, navodi se u priopćenju. Kinesko tržište piva prošle se godine smanjilo za četiri posto, a procjenjuje se da je u prvom tromjesečju palo za još tri posto, navodi Carlsberg.
Tržište SAD pod upitnikom
U SAD-u kompanija u travnju još nije primijetila slabiju potrošnju, unatoč najavljenim carinama, rekao je Aarup-Andersen. „No, povijest nam govori da će dugotrajna neizvjesnost utjecati na odluke potrošača o kupnji”, upozorio je.
Američke carine tek u ograničenoj mjeri izravno utječu na Carlsberg budući da SAD čini mali dio njegove prodaje. Neke kompanije upozorile su na moguće poremećaje koji bi mogli narušiti povjerenje potrošača na globalnoj razini, potaknuti inflacijuInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... i povećati troškove sirovina.
Carlsberg-ove poslovne jedinice pripremaju strategiju za moguće promjene cijena sirovina poput ječma, šećera i aluminija. Naime, one bi zbog carina mogle u nekim zemljama porasti, a u nekima pasti, rekao je Aarup-Andersen.
Danski potrošači bojkotiraju pak Coca-Colu, rekao je Aarup-Andersen. Carlsberg puni gazirano bezalkoholno piće američkog diva za danske potrošače.
Ljuti Danci
Obujam prodaje Coca-Cole u Danskoj „blago je smanjen”. Moglo bi se reći da potrošači “u određenoj mjeri” bojkotiraju američke brendove, rekao je šef Carlsberg.
Dance je razljutio prijedlog američkog predsjednika Donalda Trumpa o preuzimanju Grenlanda, autonomnog danskog teritorija.
U Danskoj tako neki domaći brendovi povećavaju tržišni udio nauštrb američkih brendova poput Coca-Cole, rekao je Aarup-Andersen investitorima na konferenciji sazvanoj povodom objave poslovnih rezultata u prvom tromjesečju.
Coca-Cola je odbila komentirati. Američki prehrambeni div često je izložen bojkotu u zemljama širom svijeta zbog prepoznatljivog brenda koji mnogi poistovjećuju sa SAD-om.
Tako je prošle godine prodaja Coca-Cole u Pakistanu, Egiptu, Indoneziji i drugim zemljama s muslimanskom većinom smanjena u znak prosvjeda građa protiv američke podrške Izraelu u ratu protiv skupine Hamas u okupiranom palestinskom Pojasu Gaze.