Objedinjavanje različitih izvora podataka može pomoći u rješavanju nekih od najvećih društvenih problema s kojima se danas suočavamo i stvoriti veću vrijednost za poduzeća. Iako se može činiti kontraintuitivnim dijeliti podatke s konkurentima, to bi mogla biti razlika između dijeljenja plijena – ili izostavljanja.
Podaci su veliki igrač u poslovnom uspjehu. Od racionalizacije i optimizacije operacija i zaposlenika, do stjecanja konkurentske prednosti kroz detaljne uvide potrošača koje vam podaci mogu pružiti.
Podaci su sami po sebi beskorisni dok ih se ne počne koristiti. Pametne tvrtke ulažu ogromne resurse u izgradnju znanja i infrastrukture potrebne za najbolje korištenje podataka koje prikupljaju.
Tijekom proteklog desetljeća napredak u inovacijama vođenim podacima omogućen je isporukom većih kapaciteta za pohranu podataka. Kao i bržim načinima prijenosa podataka i snažnijim računalnim performansama.
Podaci složeni zajedno mogu proizvesti bolji uvid. Zato je važno koristiti podatke iz različitih sektora kako bismo odgovorili na neke od najvećih problema koje danas imamo – na primjer, klimatske promjene. Rješavanje ovog globalnog problema zahtijeva podatke iz cijelog ekosustava.
Lisa Allen, direktorica podataka i usluga pri Open Data Institute (ODI).
ODI je nedavno radio izvješće o infrastrukturi podataka o siromaštvu u potrošnji goriva. Iz njega je proizašao indeks rizika od siromaštva u potrošnji goriva. To je izvrstan primjer kako se slojevi podataka mogu koristiti za sagledavanje društvenih problema.
U izvješću su korišteni vremenski podaci i podaci o energetskoj učinkovitosti doma. Uz tradicionalnije mjere siromaštva, kao što je podobnost za beneficije. To je rezultiralo temeljitijom procjenom društvenog problema nedostatka goriva.
Na komercijalnoj razini, globalni div Netflix iskopava svoje korisničke podatke o potrošačkim navikama u sferi zabave kako bi dao preporuke za proizvode. Kao i kako bi osmislio nove filmove i televizijske emisije.
Korporacija za poljoprivredne strojeve i tešku opremu John Deere kaže da se oslanja na terabajte preciznih podataka kako bi svoje kupce i njihovo poslovanje poznavala bolje od bilo koga drugog. Podaci o korištenju traktora koriste se za razvoj i prodaju tehnologija za preciznu poljoprivredu.
Dijeljenje podataka o klijentima: industrija koja brzo raste
Nedavna studija koja istražuje više od 1.600 razmjena podataka koje je izvršilo 1.285 najvećih javnih i privatnih tvrtki otkrila je da je napravljeno 80 posto razmjena podataka o klijentima. To uključuje informacije o zdravlju, financijama, aktivnostima i drugim ponašanjima kupaca.
Dijeljenje ovih podataka s konkurentima može se činiti kontraintuitivnim kada se koristi za pomoć tvrtkama da nadmaše druge koji se natječu za iste klijente. Međutim, većini je tvrtki jasno da podaci igraju važnu ulogu u donošenju strateških odluka u gotovo svakom sektoru.
Podaci složeni zajedno mogu proizvesti bolji uvid. Zato je važno koristiti podatke iz različitih sektora kako bismo odgovorili na neke od najvećih problema koje danas imamo.
Lisa Allen
Uz podatke o kupcima, studija je otkrila da za donošenje značajnih operativnih i strateških odluka tvrtke također koriste skupove podataka o procesima i konkurentima.
Privatnost je najvažnija
O dijeljenju podataka ne može se raspravljati bez bavljenja privatnošću. Više smo puta imali priliku vidjeti što sve može poći po zlu i zašto tvrtke moraju biti oprezne s načinom na koji rade s podacima.
Ben Szymkow, izvršni direktor tvrtke Flusso, kaže da iako javnost možda želi pridonijeti rješavanju globalnih problema – ili omogućiti poduzećima da bolje služe svojim potrebama – razumno je očekivati da to neće doći nauštrb osobnih podataka koji dolaze u ruke pogrešnih ljudi.
Uključivanje u dijeljenje podataka nosi potencijal nepovoljnog utjecaja na sustav kroz neovlašteni pristup, uništavanje, otkrivanje ili modificiranje podataka ili neovlašteno otkrivanje i curenje podataka koji se dijele između partnera. Kultiviranje lokalnog ekosustava za dijeljenje podataka, korištenje pravih tehnologija za očuvanje privatnosti, može podržati smanjenje problema poput pranja novca, lažnih transakcija i više.
Ben Szymkow
Također je važno shvatiti kako tvrtke trebaju bolje paziti na dijeljenja podataka. “Svaki put kad se organizacija pretplati ili kupi uslugu, obično također prima potencijalno osjetljive informacije. One sa sobom nose rizik kojim se rijetko učinkovito upravlja“, ističe Ben Szymkow.
“U svijetu u kojem postoji aplikacija za sve, organizacijama i njihovim upravnim odborima vrlo je teško razumjeti tijek podataka i potencijalni rizik. Sposobnost da se utvrdi gdje i kako upravljati i ublažiti rizik putem trećih i četvrtih strana je ključna.”
Ublažavanje rizika
Tradicionalni pristup sporazumima o dijeljenju podataka i upravljanju podacima je stvaranje iscrpnog popisa kontrola s fokusom na ono što svaka strana ne može učiniti s podacima, otkriva Szymkow. “Umjesto toga, trebali bismo se usredotočiti na odgovarajuće tokove informacija koje zainteresirane strane žele postići i kontekste u kojima bi se ti tokovi trebali dogoditi.”
Helen Nissenbaum, profesorica informacijskih znanosti na Cornell Techu u New Yorku, u tu je svrhu razvila teoriju privatnosti ‘kontekstualnog integriteta’.
Često otkrivamo da percipirani rizici mogu biti više zabrinjavajući nego stvarni rizik. Osobito kada dolaze od višeg menadžmenta koji nije siguran u dijeljenje podataka.
Lisa Allen
Teorija uzima u obzir industrijske, kulturne, zakonodavne i druge norme ponašanja koje su često izostavljene iz ovih sporazuma. Kao i priznanje da će se etički problemi oko upotrebe osjetljivih informacija razvijati.
Izvor: CEO Magazine