Utorak, 27 svibnja, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Dugotrajni cjenovni rat ugrožava kinesku autoindustriju i kvalitetu vozila

Dugotrajni cjenovni rat ozbiljno ugrožava stabilnost kineske autoindustrije, upozorio je Wei Jianjun, čelnik tvrtke Great Wall Motor. On smatra da stalno snižavanje cijena ima štetne posljedice ne samo za proizvođače, već i za njihove dobavljače.

Neodrživa sniženja cijena ugrožavaju kvalitetu i stabilnost kineske autoindustrije

Kvaliteta i sigurnost vozila ozbiljno su dovedeni u pitanje, jer se proizvođači, u nastojanju da ostanu konkurentni, sve više oslanjaju na rezanje troškova. Prema Weiju, cijene pojedinih modela automobila pale su i do 100 tisuća juana, što smatra neodrživim.

“Nijedan industrijski proizvod ne može pojeftiniti toliko bez žrtvovanja kvalitete”, rekao je Wei, izražavajući zabrinutost zbog sve izraženije neodrživosti tržišnog natjecanja. Dodao je kako mnogi proizvođači zanemaruju dugoročnu održivost, fokusirajući se isključivo na tržišnu kapitalizaciju.

Usporedio je trenutnu situaciju u automobilskoj industriji s nekadašnjim gigantom nekretnina Evergrandeom, koji se urušio pod teretom golemih dugova. Wei je istaknuo da autoindustrija već ima svog “Evergrandea”, aludirajući na proizvođače koji žrtvuju stabilnost radi kratkoročnog uspjeha.

Trenutno stanje u kineskom sektoru električnih vozila ocijenio je vrlo nezdravim. Gubici rastu, a lanac opskrbe trpi pod pritiskom sve nižih cijena. Dobavljači, prema njegovim riječima, više ne mogu izdržati tempo jer kasne u plaćanjima i rade pod pritiskom sniženih marži.

Radikalna sniženja cijena i državne mjere u borbi za očuvanje ravnoteže na tržištu

Proizvođači automobila sve češće pribjegavaju radikalnim sniženjima cijena. BYD je nedavno najavio nove poticaje za više od 20 modela, čime je cijenu svog najpovoljnijeg automobila Seagull smanjio na samo 55.800 juana. Popusti se odnose na kupce koji staro vozilo zamijene novim.

Sličan pristup primijenio je i Geely, BYD-ov glavni konkurent, dodatno pojačavajući tržišnu utrku. U nastojanju da privuku kupce, brojni proizvođači nude i dodatnu opremu poput sustava pomoći pri vožnji – potpuno besplatno.

Takvi trendovi zabrinuli su i kineske vlasti. Državna komisija za planiranje prošlog je tjedna upozorila na narušavanje tržišne ravnoteže. Neki proizvođači, kako su istaknuli, prodaju vozila ispod cijene koštanja, što šteti zdravoj konkurenciji.

Komisija je najavila moguće korektivne mjere kako bi se suzbila štetna praksa i osigurala ravnoteža u industriji. Upozoreno je da bi prevelika agresivnost u sniženjima mogla imati ozbiljne posljedice na cijeli sektor.

Stručnjaci upozoravaju na prijetnje stabilnosti

Prema mišljenju analitičara, cjenovni rat u kineskoj autoindustriji prerasta u borbu za preživljavanje. Sve je više znakova da bi dugoročno mogao destabilizirati tržište i ugroziti tehnološki razvoj.

Wei smatra da bi industrija trebala ponovno definirati ciljeve i pronaći ravnotežu između rasta i kvalitete. Istaknuo je potrebu za odgovornijim upravljanjem, osobito u području sigurnosti vozila i održavanja lanca opskrbe.

Sljedeći koraci kineskih vlasti mogli biti odlučujući za budućnost sektora, navodi Zimo. Ukoliko se situacija ne stabilizira, posljedice bi mogle biti dugoročne i teško popravljive.

U međuvremenu, tržište električnih vozila u Kini nastavlja s intenzivnim natjecanjem. No pitanje koje ostaje otvoreno glasi: koliko će dugo ovakav model moći opstati bez ozbiljnih posljedica po cijeli sustav?

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno