Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Emocionalno inteligentni ljudi koriste jednostavnu frazu od 2 riječi kako bi pokazali empatiju i ojačali svoje odnose

“‘Trebam povišicu.’ Bio sam u nevjerici. Kao vlasnik male tvrtke, Jenny je bila moj prvi pravi zaposlenik. I proveo sam zadnjih nekoliko mjeseci smišljajući kako da je zaposlim kao stalnu zaposlenicu. Da ne spominjem koliko sam velikodušan bio s odobravanjem plaćenog slobodnog vremena kad god joj je to bilo potrebno.”, kaže Justin Bariso za Inc.com.

Dakle, kad je tim riječima započela naš razgovor, bio sam povrijeđen, nastavlja Bariso. “Zar ne shvaća koliko sam prepreka već preskočio za nju?”

No, umjesto da uskočim u “način kritične povratne informacije”, zaključio sam da moram prakticirati ono što propovijedam. Na kraju krajeva, emocionalna inteligencija zahtijeva otvoren um i spremnost na slušanje.

Dok sam slušao Jenny, kaže Bariso, brzo je postalo očito: bila je pod emocionalnim stresom. “I na mnoge sam načine ja bio uzrok tog stresa. Uloga koju je sada obavljala bila je mnogo drugačija od uloge za koju sam je angažirao. Nisam toga bio svjestan, tražio sam puno više od nje nego što sam joj plaćao.”

To što sam je saslušao omogućilo mi je da bolje shvatim odakle sve todolazi. I premda još nisam bio siguran kako bismo točno mogli krenuti naprijed, naš otvoreni i iskreni razgovor pomogao nam je oboje da postignemo emocionalnu ravnotežu.

Ova vještina, sposobnost pokazivanja empatije i pomoći drugima da se osjećaju saslušanima, neprocjenjiva je vještina emocionalne inteligencije. I od tada koristim jednostavan okvir od 2 riječi koji mi pomaže u praksi, navodi Bariso:

Pokušajte razumjeti.

Kako vam ove 2 jednostavne riječi mogu pomoći u stvaranju psihološki sigurnog okruženja, na poslu i kod kuće? Kako to može dovesti do jačih, dubljih odnosa? Evo kako.

Pokušajte razumjeti

Okvir “pokušajte razumjeti” je vrijedan jer uvijek postoji razlog za ponašanje neke osobe.

Što je to ponašanje neobičnije, vjerojatnije je da je uzrok povezan sa stresom.

Na primjer, na postupke osobe automatski utječu njezini:

  • Pozadina
  • Kultura
  • Odgoj
  • Navike
  • Način razmišljanja

Ali na njihove postupke također utječu:

  • Koliko su spavali
  • Što su jeli
  • Stresne situacije s kojima se suočavaju

Dakle, kako pokušavate razumjeti?

Morate željeti razumjeti da biste pokazali empatiju.

Kako biste doista pokazali empatiju, morate biti motivirani.

Zašto? Jer pokazivanje empatije je težak posao.

Pokušaj razumijevanja ne znači opravdavanje lošeg ponašanja. Radi se o utvrđivanju temeljnog uzroka problema kako biste mogli pomoći drugoj osobi.

Pozovite osobu da razgovara.

Pokažite iskreno zanimanje za drugu osobu i ponudite joj siguran prostor.

Možete reći nešto poput: “Vidim da nisi pri sebi. Ovdje sam ako želiš razgovarati.” Ili, jednostavno, “Želiš li razgovarati o tome?

Vježbajte aktivno slušanje.

Dok osoba dijeli s vama informacije, pažljivo slušajte. To uključuje odlaganje telefona i posvećivanje pune pažnje.

Aktivno slušanje ne znači da uopće ne možete govoriti. Zapravo, može biti korisno privući drugu osobu tako što ćete je zamoliti da podijeli više ili jednostavno preslikati zadnjih nekoliko riječi koje je izgovorila ako prestane govoriti.

Primjer:

Oni: “Jednostavno nisam mogao vjerovati!”

Vi: “Nisi mogao vjerovati?”

Oni: “Da! Nisam mogao vjerovati da je to tako rekao, znaš? Kao, svo ovo vrijeme sam…”

Potvrdite osjećaje druge osobe.

Dok slušate, oduprite se porivu da procijenite je li ono što osoba govori ispravno ili pogrešno. Umjesto toga, usredotočite se na to kako se oni osjećaju.

Koristite izraze poput:

  • “To je sigurno bilo uznemirujuće.”
  • “Sigurno ste se osjećali neshvaćeno/frustrirano/razočarano.”
  • “Vau. Jako mi je žao što prolaziš kroz ovo.”

Izrazi poput ovih ne znače da se slažete 100% s mišljenjem druge osobe.

Ali pokazuje da razumijete njihove osjećaje. A to uvelike doprinosi tome da se osjećaju saslušanima i stvaranju sigurnog okruženja.

Dakle, sljedeći put kad vidite kolegu, člana obitelji ili prijatelja koji se ponaša neuobičajeno, napravite stanku prije nego što učinite nešto što će pogoršati stvari.

Umjesto toga, pokušajte razumjeti.

Jer možda nećete moći riješiti svaki problem. Ali možete slušati. I možete pokazati empatiju.

I to je većinu vremena više nego dovoljno.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno