Problemi europske automobilske industrije postaju sve izraženiji, što je natjeralo Europsku komisiju na prilagodbu pravila. Cilj je olakšati tranziciju sektora prema održivijoj budućnosti.
Predsjednica Komisije Ursula von der Leyen izjavila je kako proizvođači moraju poštovati ciljeve smanjenja emisija **ugljitovati ciljeve smanjenja emisija uglji\u010nog dioksida, ali će se njihova provedba mjeriti u trogodišnjem, a ne godišnjem razdoblju. Time se industriji daje više fleksibilnosti.
EU zaostaje u prodaji električnih vozila
Europska unija zaostaje u prodaji električnih vozila u odnosu na SAD i Kinu. Zbog toga se traže mjere koje će povećati konkurentnost europskih proizvođača. „Ciljevi ostaju nepromijenjeni, ali će industrija imati više vremena za prilagodbu“, istaknula je von der Leyen.
Dionice vodećih proizvođača poput Volkswagena, BMW-a i Mercedesa porasle su nakon objave ove odluke. Pravila će se primjenjivati u trogodišnjem razdoblju od 2025. do 2027. godine.
Proizvođači su prethodno upozoravali da bi zbog strogih pravila mogli platiti do 15 milijardi eura kazni. Novim pristupom dobivaju mogućnost prodaje manjeg broja električnih automobila ove godine, uz povećanje prodaje u narednim godinama.
Ova odluka će usporiti rast proizvodnje električnih vozila i smanjiti pritisak na industriju da ubrzano razvija pristupačnije modele. Time se odgađa dolazak vozila poput Renaulta R5 i Citroëna eC3, koja su trebala pomoći u ostvarivanju ovogodišnjih ciljeva.
Izvršni direktor organizacije Transport i Okoliš, William Todts, kritizirao je ovu mjeru. Smatra da ona pogoduje onima koji kasne s tranzicijom i ne doprinosi konkurentnosti europske industrije.
„Oslabljena pravila nagrađuju one koji ne ulažu dovoljno u elektrifikaciju i dodatno usporavaju napredak. EU riskira stvaranje neizvjesnosti u vezi s prijelazom na vozila bez emisija do 2035. godine“, upozorio je Todts.
Očekuje se da će Europska komisija ovaj tjedan predstaviti akcijski plan za automobilsku industriju. Cilj plana je vraćanje povjerenja i ubrzanje prijelaza na električna vozila.
Bruxelles zadržava visoke ekološke ciljeve, ali postaje svjestan problema provedbe, pišu Financije. To potvrđuje i pojednostavljenje pravila o izvješćivanju o održivosti, najavljeno proteklog tjedna. Novim mjerama oko 80% tvrtki više neće biti obvezno podnositi izvješća, dok će se fokus prebaciti na najveće korporacije. Dodatno, pomaknuti su rokovi za primjenu relevantne direktive.