Coca-Cola je pokrenula novu kampanju pod nazivom “Classic”. U njoj se na nostalgičan i kreativno promišljen način prikazuje povezanost brenda s književnošću. Umjesto klasičnih reklama usmjerenih prema mladima i digitalnim medijima, Coca-Cola se odlučila vratiti korijenima – ispisanoj riječi i analognim formatima. Kampanja započinje vizualom pisaćeg stroja koji na papiru ispisuje odlomke iz poznatih književnih djela, poput “The Shining” Stephena Kinga. U jednom trenutku, kad se u tekstu spomene riječ “Coca-Cola” ili “Coke”, ona se ne prikazuje običnim fontom. Pojavljuje se kao prepoznatljivi crveni logotip brenda, čime se stvara upečatljiv kontrast s ostatkom teksta.
Coca-Cola u originalnim djelima velikana svjetske književnosti
Kampanja uključuje i odlomke iz knjiga “Extreme Metaphors” J.G. Ballarda te “Kuća za gospodina Biswasa” V.S. Naipaula, gdje se Coca-Cola pojavljuje u originalnim tekstovima. Tekstovi su reproducirani u autentičnom tipografskom stilu prvih izdanja, dodatno naglašavajući osjećaj povijesne dubine i bezvremenosti. Coca-Cola tako ne samo da koristi književne reference kao sredstvo promocije, već i potvrđuje svoju ukorijenjenost u kulturi.
Kampanja “Classic” provodi se u Španjolskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu. Međutim, prisutna je na niz različitih kanala – od vanjskih plakata i natpisa, preko radija, tiska i kina, do digitalnih i online video formata. Na plakatima se prikazuju ispisane stranice s brojevima stranica, autorima i naslovima knjiga. To dodatno pojačava dojam autentičnosti i povratka “starim dobrim vremenima”.
Coca-Cola kao simbol trajne kulturne vrijednosti
Coca-Cola ovom kampanjom želi poručiti da je više od običnog napitka – ona je kulturna ikona. Dio je svakodnevice i povijesti koju ljudi nesvjesno dijele kroz generacije. Kreativni tim marketinške agencije VML, u suradnji s WPP Open X, imao je jasan cilj: prikazati Coca-Colu kao brend s trajnom vrijednošću, koji nije podložan kratkotrajnim trendovima. Kako je izjavio Rafael Pitanguy, zamjenik globalnog kreativnog direktora u VML-u, kampanja odražava brendovu prisutnost u književnosti i koristi je da bi se na nostalgičan, ali i svjež način povezala s publikom.
Ovo nije prvi put da Coca-Cola eksperimentira s logotipom i svojom prepoznatljivom estetikom. Tijekom 2024. godine, također u suradnji s VML i WPP Open X, lansirana je kampanja s ručno nacrtanim, neovlaštenim verzijama logotipa. Time se dodatno naglasila raznolikost i fleksibilnost vizualnog identiteta brenda. U drugoj kampanji, razvijenoj s Ogilvyjem New York, kompanija je koristila izgužvane verzije logotipa na zgnječenim limenkama kako bi promovirala važnost recikliranja.
No, za razliku od tih nešto eksperimentalnijih projekata, “Classic” je mnogo suptilniji, ali istovremeno snažniji u poruci. Nije fokusiran na odstupanje od uputa vizualnog identiteta, već na njihovo dosljedno i pametno uvođenje u širi kulturni kontekst. Umjesto da se prilagođava modernim trendovima, Coca-Cola koristi vlastitu povijest kao glavni alat komunikacije.
Ova kampanja nije tek nostalgična vožnja kroz prošlost, već pažljivo osmišljena poruka o trajnosti, autentičnosti i dubokoj ukorijenjenosti brenda u svakodnevni život. Coca-Cola se ne pokušava “modernizirati” na umjetan način, već koristi ono što već ima – bogatu ostavštinu i snažnu prisutnost u kulturi – kako bi se ponovno povezala s publikom.
“Classic” tako postaje mnogo više od reklame – to je kulturna izjava, podsjetnik na to koliko su jednostavni simboli, poput boce Coca-Cole, postali dijelom priča koje volimo i pamtimo.
Izvor: Fast Company; prijevod i prilagodba: financa.ba
Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak.