Četvrtak, 12 prosinca, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Evolucija PlayStationa: Od PS1 do PS5 i dalje

Prošlo je 30 godina otkako je predstavljen prvi PlayStation, a danas se već govori o šestoj generaciji ove popularne igraće konzole. Iako su konzole još uvijek u igri, budućnost videoigara mogla bi donijeti značajne promjene. Naime, godinama se spominje igranje u oblaku i razvoj novih gamerskih servisa. Takvi servisi omogućit će korisnicima pristup igrama putem pretplate, slično kao što to radi Netflix.

Korisnici bi mogli igrati igre na različitim uređajima, poput telefona, konzola i televizora. Ključna prednost bit će to što više neće biti potrebne konzole s snažnim hardverom, jer će se grafički zahtjevni zadaci obavljati na udaljenim serverima. Igre će se streamati putem interneta, omogućujući lakši pristup. Iako se već dugo spominje kraj konzola, prema bivšem šefu PlayStationa, Shawnu Laydenu, industrija videoigara mijenja se. On smatra da bi vrsta konzola na kojoj igrači igraju igre mogla postati nebitna u budućnosti.

Layden vjeruje da bi se to moglo dogoditi već s sljedećom generacijom konzola, a najkasnije s onima poslije nje. Tržište konzola danas je u fazi kada je hardverska inovacija dosegnula svoj vrhunac. Hardver koji koriste konzole poput PlayStationa i Xboxa gotovo je identičan. Osim toga, razvija ga ista tvrtka – AMD. Layden smatra da smo vrlo blizu finalnih specifikacija onoga što bi konzola mogla biti, a budućnost konzola više neće biti toliko o performansama. Umjesto toga, glavna borba bit će oko sadržaja i kvalitetnih videoigara, prenosi Zimo Dnevnik.

Razlike u budućnosti sve manje

Razlike između novih generacija konzola bit će sve manja. Layden objašnjava da više ne treba očekivati velike skokove u performansama poput onih između PlayStationa 1 i 2. Vizuali su se značajno poboljšali, danas imamo igre u 4K rezoluciji i veći broj sličica u sekundi, od 60 do 120. No, takve promjene je teško primijetiti bez vrhunskih televizora i zvučnika. Jedina stvar koja se osjetno poboljšala je brzina učitavanja igara.

Prisjećajući se prethodnih modela, Layden ističe kako je prijelaz s PS2 na PS3 donio značajne novitete. Tada su HD rezolucija i 60fps postali standard, a uvedeno je i mrežno igranje. Za PlayStation 5 kaže da je izvrstan komad hardvera, ali da razlike u performansama u odnosu na prethodni model nisu tako velike. Kad je riječ o budućnosti videoigara, Layden izdvaja dvije ključne stvari.

Prvo, razvoj današnjih igara postao je preskup, a drugo, igre često traju predugo. Iako je sada u mirovini, Layden priznaje da ne može odvojiti 90 sati za igranje Red Dead Redemptiona. Ako to ne može učiniti on, teško je očekivati da će to moći oni koji imaju škole, poslove i druge obaveze. On smatra da bi idealna igra trebala trajati između 18 i 23 sata. Međutim, takve igre moraju biti dovoljno kvalitetne da igračima zadrže pažnju i motivaciju da ne odlože kontroler cijelo vrijeme.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno