Iako je sudbina TikToka u SAD-u trenutačno nepoznata, jedna se stvar čini sigurna – ByteDance neće prodati svoju aplikaciju drugim tvrtkama. Kao najvažniji razlog, prema izvorima Reutersa, spominje se algoritam te društvene mreže koji je jedan od glavnih razloga uspjeha TikToka. Kako to može potvrditi većina korisnika ove mreže, algoritam im konstantno prikazuje i predlaže videozapise koji su im zanimljivi. Zbog čega konstantno skralaju i gledaju nova videa.
Kako su u razgovoru za Reuters komentirali znanstvenici i prijašnji zaposlenici kompanije, za uspjeh TikToka, osim samog algoritma, važan je i način na koji taj algoritam radi s formatom kratkih videozapisa. Druge su društvene mreže poput Facebooka i Instagrama ranije naglasak stavile na povezivanje korisnika s njihovim prijateljima i sadržajem koji prijatelji objavljuju. TikTok je fokusiran na prepoznavanje interesa korisnika. Umjesto da im se prikazuje sadržaj njihovih prijatelja, u prvom planu je sadržaj koji će im biti zanimljiv.
“Signali interesa”
TikTokov algoritam, prema profesorici sa sveučilišta iz Utrechta Catalini Goanta, baziran je na tzv. “signalima interesa”. Te je dodatno poboljšan zahvaljujući samom formatu kratkih videa koji omogućuje veću dinamičnost algoritma i brže prepoznavanje promjena njegovih interesa. Također, kako je riječ o kratkim videima, TikTok može o interesima korisnika učiti puno brže. Za razliku od npr. YouTubea na kojem su videozapisi puno duži pa je potrebno više vremena da algoritam prepozna interese korisnika.
Još jedna uspješna taktika jest poticanje korisnika na stvaranje javnih grupa putem hashtagova. Jer tako mogu više naučiti o interesima, ponašanju i ideologiji korisnika, objasnio je profesor s Carnegie Mellon Universityja Ari Lightman.
Eksperimentiranje s interesima
Zahvaljujući kratkim videozapisima, TikTok može lakše eksperimentirati s videozapisima za koje algoritam smatra da nisu u skladu s korisnikovim interesima. Ako im se takvi videozapisi ne svide, korisnici samo skrolaju dalje. A ako prepoznaju da su im zanimljivi, onda će predlagati više takvog sadržaja. Što sve na kraju utječe na vrijeme koje TikTokeri provode s tom aplikacijom, prenosi Zimo.
Kao još još jedan razlog uspjeha TikToka stručnjaci s kojima su razgovarali novinari naglašavaju i činjenicu da ova aplikacija koristi algoritam sličan onom koji koristi platforma Douyin. Riječ je o kineskoj verziji TikToka koja je predstavljena još 2016. godine, a specifična je po načinu na koji su označavali sav sadržaj. Naime, među prvim su kompanijama počeli s manualnim označavanjem svakog objavljenog videozapisa, kao i svih korisnika na temelju njihovih interesa, odnosno videozapisa koje su gledali.
S obzirom na to da je označavanje sadržaja i korisnika iznimno naporan i vremenski zahtjevan posao, kineske su kompanije bile u prednosti pred sjevernoameričkim tvrtkama i društvenim mrežama zbog jeftinije i brojnije radne snage u Kini. Objasnio je to jedan od bivših direktora ByteDancea Yikai Li, naglasivši kako je ta kompanija istu taktiku primijenila i na TikTok.
Pred TikTokom su u SAD-u sada neizvjesni dani. S jedne strane političari ovu platformu vide kao prijetnju nacionalnoj sigurnosti. Korisnici ne žele njeno gašenje. Dok ByteDance ne želi predati i prodati svoj algoritam konkurentima, pogotovo ne američkim kompanijama. Bit će zanimljivo pratiti kako će se ovo klupko rasplesti i kakva će biti sudbina TikToka na tržištu na kojem imaju oko 170 milijuna korisnika.