Četvrtak, 21 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Globalni prihodi zabave i medija rastu; oglašavanje i filmovi u fokusu

Globalni prihodi od oglašavanja do 2028. godine predviđaju se s većim rastom nego cijeli sektor zabave i medija, uz očekivani povratak kinematografije.

Globalni prihodi sektora zabave i medija porasli su za 5% u 2023. godini, dosegnuvši 2,5 bilijuna eura, što je brže od rasta svjetskog gospodarstva. Predviđa se da će do 2028. godine prihodi u ovom sektoru dosegnuti 3,1 bilijun eura, uz godišnju stopu rasta od 3,9%.

Ove rezultate donosi PwC-ovo istraživanje “Global Entertainment & Media Outlook 2024-28”, koje obuhvaća 13 sektora u 53 zemlje i teritorija. Na kratkoročnom horizontu, prihodi od oglašavanja očekuju se da će do 2026. godine premašiti 1 bilijun dolara, čineći više od polovice ukupnog rasta sektora u sljedećih pet godina.

Sjedinjene Države i dalje su najveće tržište za potrošnju i oglašavanje, s projiciranom godišnjom stopom rasta (CAGR) od 4,3% do 2028. godine. U 2023. godini, SAD je odgovoran za više od trećine globalne potrošnje u ovom sektoru. Najbrži rast bilježe Nigerija (10,1%) i Indonezija (8,5%), dok Indija (8,3%) i Kina (7,1%) vode među najvećim tržištima prema stopi rasta, piše Poslovni.

Stagnacija je natjerala streaming servise da preoblikuju svoje poslovne modele i potraže nove izvore prihoda izvan tradicionalnih pretplata.

Preferencije potrošača se mijenjaju

Werner Ballhaus, globalni voditelj usluga u sektoru zabave i medija u PwC Njemačka, naglašava da rast donosi kako rizike, tako i prilike.

“Promjene u potrošačkim preferencijama, uz neizvjesnost vezanu uz digitalnu transformaciju i nove tehnologije poput generativne umjetne inteligencije, izazivaju transformaciju poslovnih modela. Da bi osigurali svoj udio u rastućim prihodima koje smo identificirali, tržišni igrači trebaju preispitati način na koji njihove kompanije stvaraju, isporučuju i zadržavaju vrijednost. To uključuje iskorištavanje potencijala rasta u oglašavanju i prednosti umjetne inteligencije. S obzirom na sve veću potrošnju virtualnog sadržaja, tvrtke će morati proširiti svoju ponudu i nastaviti komunicirati s potrošačima na platformama na kojima oni provode većinu svog vremena.”

Predviđa se da će globalni prihodi od oglašavanja rasti brže od sektora zabave i medija. S godišnjom stopom od 6,7% do 2028. godine. Do tada će prihodi iz ovog sektora biti udvostručeni u odnosu na 2020. godinu. Internetsko oglašavanje, koje je u 2023. godini poraslo za 10,1%, ostvarilo je 44,2 milijarde eura novih prihoda. Očekuje se da će do 2028. godine nastaviti rasti godišnjom stopom od 9,5% i činiti 77,1% ukupne potrošnje na oglase.

PwC-ovo istraživanje pokazuje da iako korištenje streaming servisa i dalje raste. Taj rast nije u istom intenzitetu kao u prethodnim godinama. Pružatelji streaming usluga suočavaju se s povećanom konkurencijom i izazovima u uvjeravanju potrošača da plaćaju više za digitalne sadržaje i usluge.

Globalne pretplate na over-the-top (OTT) video usluge, koje uključuju medijske, komunikacijske i informacijske usluge dostupne putem interneta, trebale bi porasti sa 1,46 milijardi eura u 2023. godini na 1,9 milijardi eura do 2028. godine. Što predstavlja godišnju stopu rasta od 5%. Također se očekuje da će globalni prosječni prihod po OTT video pretplati blago porasti za 2,25 eura.

Prihodi gaming industrije, 2023. godine, dosegli su 209 milijardi eura.

Inovativni modeli rasta

Stagnacija je prisilila streaming servise da preoblikuju svoje poslovne modele i pronađu nove izvore prihoda izvan tradicionalnih pretplata. Uvođenje jeftinijih pretplata s oglasima postalo je jedna od strategija, uz mjere poput konsolidacije sektora, suzbijanja dijeljenja lozinki i uključivanja sportskih prijenosa.

Na razvijenim tržištima, konsolidacija se često događa kroz spajanje pružatelja pretplatničkih usluga. Očekuje se da će oglašavanje činiti 28% prihoda od OTT streaminga do 2028. godine, u odnosu na 20% koliko trenutno čini.

Gaming sektor, posebno e-sport, bilježi visoke stope rasta. Prihodi gaming industrije porasli su za 4,6% u 2023. godini, dosegnuvši 209 milijardi eura. Predviđa se da će do 2027. godine prijeći 275 milijardi eura, gotovo udvostručujući se u odnosu na razine iz 2019. godine.

Dok gaming industrija bilježi snažan rast, auto-industrija ide u suprotnom smjeru. U 2019. godini tržište automobila u Europi vrijedilo je gotovo 400 milijardi eura. Očekuje se da će do 2035. godine pasti na 298 milijardi eura.

Na globalnoj razini, tržište gaming-a u Aziji i Pacifiku i dalje dominira. Čini 48,1% ukupnog tržišta, s predviđanjima da će do 2028. godine njegov udio porasti na 54,4%.

U drugim segmentima zabave i medija, živa glazba i kino nastavljaju s rastom. Prihodi od koncerata uživo porasli su za 26%, predstavljajući više od polovice ukupnog glazbenog tržišta. Istovremeno, kinematografija je u 2023. godini zahvaljujući nekoliko blockbuster hitova zabilježila rast prihoda od 30,4% u odnosu na 2022. godinu. A očekuje se da će do 2026. globalni prihodi premašiti razine prije pandemije.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno