Dionice H&M-a pale su za više od 5% u četvrtak nakon što su rezultati prodaje u četvrtom tromjesečju razočarali analitičare. Švedski modni lanac ostvario je prodaju od 62,19 milijardi švedskih kruna, što je manje od prognoziranih 63,48 milijardi prema anketi Reutersa. Ipak, u lokalnim valutama prodaja je porasla za više od 3%.
Tvrtka je dio slabijih rezultata pripisala kasnijem održavanju Crnog petka, ali je zabilježila poboljšanja u prosincu i siječnju. Tako je nova fiskalna godina započela s pozitivnim trendom. Ukupna prodaja u 2024. godini porasla je za 1%, dosegnuvši 234,58 milijardi švedskih kruna. Glavni pokretači rasta bili su ženska moda, sportska odjeća i online prodaja.
Unatoč izazovima, operativna dobit tvrtke premašila je očekivanja. H&M je ostvario dobit od 17,3 milijarde švedskih kruna (1,57 milijardi dolara), dok su analitičari predviđali 17,2 milijarde prema anketi LSEG-a. Posebno se istaknuo rezultat u posljednjem kvartalu, gdje je operativna dobit dosegla 4,6 milijardi kruna, nadmašivši prognoziranih 4,2 milijarde.
Očekuje se smanjenje pritiska na potrošače
Dionice su smanjile gubitke i do 9:18 ujutro po londonskom vremenu bile su niže za 3,25%. Izvršni direktor Daniel Ervér naglasio je kako su rast prodaje i dobiti potaknuli snažna internetska prodaja, popularne ženske kolekcije i efikasna kontrola troškova. Prema njegovim riječima, tvrtka se drži zacrtane strategije i cilja na dugoročni, profitabilni rast.
Gledajući prema naprijed, Ervér očekuje smanjenje pritiska na potrošače u 2025. godini, unatoč neizvjesnostima u globalnoj trgovini. Naglasio je kako bi pad inflacijeInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... i kamatnih stopa mogao donijeti pozitivne promjene. Također, istaknuo je da raznolik opskrbni lanac osigurava fleksibilnost potrebnu za suočavanje s negativnim vanjskim utjecajima.
H&M se suočava s jakom konkurencijom brendova poput Zare i Sheina, koji agresivno osvajaju tržite. U rujnu je tvrtka bila prisiljena ukinuti ciljanu maržu zarade za 2024. zbog visokih troškova i pojačane konkurencije.
Ovi rezultati predstavljaju važno iskušenje za novog izvršnog direktora Daniela Ervéra, koji je u siječnju 2024. preuzeo vodstvo kako bi ubrzao preokret poslovanja. Na medijskoj prezentaciji nakon objave rezultata izjavio je kako H&M cilja na godišnji rast prodaje od najmanje 10%, operativnu maržu iznad 10% te smanjenje emisija stakleničkih plinova za 56% do 2030. u odnosu na razine iz 2019. godine.
“Zadovoljan sam napretkom, ali vidim još mnogo prilika za rast,” rekao je Ervér.
Izvor: CNBC