Prije dvije godine nije bilo kruzera, ali je bilo jahta koje su kao omiljenu destinaciju izabirale Hrvatsku i Dubrovnik, te u samo tri tjedna trošile i do pola milijuna eura. Gosti iz snova, posebno lani kad smo postigli rekord u broju jahtaških dolazaka, toliki da su Dubrovnik već nazivali hrvatskim Monte Carlom, piše Dubrovački vjesnik.
No, ove godine se za Dubrovnik nije odlučio nijedan vlasnik jahte, osim one koja je bila na zimskom vezu u Gružu. Je li problem u činjenici da su vlasnici luksuznih jahti često Rusi koji će, razumljivo, izbjegavati dijelove Europe gdje im se može dogoditi zapljena imovine ili je u pitanju nešto drugo, Dubrovački vjesnik pokušao je saznati od managera koji se bave yahtingom.
“Razlog nedolaska jahtaša je prvenstveno situacija zbog rata u Ukrajini, a velik dio jahtaša na Mediteranu su uvijek bili Rusi. Ne očekujemo ih nigdje na Mediteranu, pa tako ni u Hrvatskoj. Od toga će Turska sigurno profitirati jer su mnoga plovila u ruskom vlasništvu već u Turskoj i imat će definitivno bolju sezonu nego mi. Na Mediteranu se očekuje određeni podbačaj, a koliki će biti, to ćemo vidjeti. Teško je to predvidjeti. Zasad radimo dobar booking, ali ja očeujem da će biti nešto manje ove sezone nego prethodne dvije pandemijske. Koje će to brojke biti, to ćemo vidjeti na kraju sezone. Ove godine će biti i manje Amerikanaca jer je rat u Europi, a njima je u Europi sve jedno te isto”, Dorijan Dujmić, direktor BWA Yachting Hrvatska.
Manji broj privatnih aviona
U odnosu na 2021. godinu i privatni avioni slabo slijeću u Zračnu luku Dubrovnik, a razlog je zasigurno isti – zaobilaze nas bogati Rusi, a Amerikance s pogledom na kartu Europe prođe volja od dolaska u Hrvatsku koja im se čini tek par centimetara daleko do Ukrajine i ratnih sukoba.
“Od početka godine do danas, na Zračnoj luci Dubrovnik je prometovalo oko 247 letova poslovnog i općeg zrakoplovstva (‘privatni letovi). U odnosu na prošlu godinu u istom periodu, ostvareno je povećanje broja operacija zrakoplova (letova) od oko 13,83% “, rekao je Ivan Maslać, komercijalni direktor Zračne luke Dubrovnik.
“Tijekom prošle godine, značajan dio prometa općeg i poslovnog zrakoplovstva su činili veći zrakoplovi (Bombardier Global Express, Gulfstream V i sl.) koji su u privatnom vlasništvu, te Zračna luka Dubrovnik očekuje da će veliki dio prometa općeg i poslovnog zrakoplovstva i ove godine biti istog profila. Naravno, zbog sankcija koje su uvedene Rusiji zbog rata u Ukrajini, očekujemo manji broj ruskih putnika – gostiju”, zaključio je. Izvor: poslovni.hr