Srijeda, 8 siječnja, 2025
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Iz BiH je izvezen med za 263.061 KM, a uvezen za čak 3,9 mil. KM

Med iz Bosne i Hercegovine teško pronalazi kupce na stranom tržištu. Razlog je kako tvrde domaći pčelari, lažni proizvod koji je dosta jeftiniji. Statistika je neumoljiva, a podatak govori da je izvoz lani išao puževim koracima.

Prema podacima Uprave za neizravno oporezivanje (UNO) Bosne i Hercegovine, od siječnja do kraja studenoga prošle godine domaći pčelari izvezli su med vrijedan 263.061 KM. Ovo je čak 15 puta manje u odnosu na uvezene količine, koje su dosegnule 3,9 milijuna KM, piše Večernji List.

Vodeća izvozna tržišta bila su Saudijska Arabija, zatim Jordan, Ujedinjeni Arapski Emirati i Kuvajt. Nešto manje količine otišle su na tržište Velike Britanije, Njemačke i Austrije, kao i u zemlje regije. Najviše je uvezeno iz Hrvatske, Turske, Srbije, Bugarske i Mađarske. Ovakve poražavajuće bilance sve snažnije udaraju na egzistenciju pčelara u BiH, osobito u sezonama poput prošle. Podsjećamo, suša je desetkovala proizvodnju. Predsjednik Saveza udruga pčelara RS-a Damir Barašin ističe da domaći pčelari uglavnom izvoze mala, luksuzna pakiranja meda.

Glavno tržište su nam zemlje Bliskog istoka, a razlog našeg tankog plasmana je cijena, koja je u Europi iznimno niska zbog velikih količina patvorenog meda, kojeg najviše ima u Velikoj Britaniji i Njemačkoj.

Damir Barašin, predsjednik Saveza udruga pčelara RS-a

On je dodao da se pošten i savjestan pčelar teško može nositi s cijenama patvorenog meda. Ističe i da su kontrole kvalitete meda jako slabe. Prema njegovim riječima, kilogram domaćeg meda košta otprilike 25 KM. Klimatske promjene, koje su iz godine u godinu sve ekstremnije, priča pčelar Svetislav Nikolić iz Banje Luke, uvelike određuju godišnji prinos meda.

S košnicama koje posjedujem lako mogu osigurati plasman na domaćem tržištu. Naše područje je u deficitu s medom, odnosno imamo manju ponudu u odnosu na potražnju, zato se kod nas i pojavljuje razni med. Tko je uspio izgraditi svoj imidž i na tržištu se pokaže da ima dobar med, lako proda svoje proizvode – kazao je Nikolić, koji se pčelarstvom bavi 44 godine.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno