Pred njemačkom automobilskom industrijom su izazovna vremena. Uprava Volkswagena planira ukinuti bonuse i smanjiti plaće radnicima. Ovo izaziva zabrinutost oko beneficija koje kompanija nudi zaposlenicima.
Samo 17 posto radne snage Volkswagena nalazi se u Njemačkoj. Na ostalim lokacijama, troškovi rada su znatno niži. Radnici nisu odgovorni za odluke koje su dovele kompaniju u financijske probleme.
U isto vrijeme, slike iz proizvodnje Volkswagena preplavljuju svijet. Na primjer, mjesečna plaća za ugradnju dijelova može iznositi do 4500 eura bruto. Prema podacima sa stranice kununu.com, radnici na pokretnoj traci zarađuju između 50.000 i 56.000 eura godišnje.
Polovica zaposlenika izvan proizvodnje zarađuje 7000 eura bruto mjesečno. Za informatičare i voditelje odjela, plaće su još više, s početkom od 8500 eura. Uprava planira smanjiti plaće za 18 posto za ove pozicije.
Volkswagen također nudi obljetničke nagrade. Za 25 godina rada, dodatak iznosi 1,45 plaće. Za 35 godina rada, zaposlenici dobivaju gotovo tri dodatne plaće.
Upravni odbor planira smanjiti plaće i ukinuti bonuse. Također, želi eliminirati sporazum koji ograničava radnike na 25 do 33 sata tjedno. Novi prijedlog predlaže 35-satno radno vrijeme.
Plaće u Volkswagenu su više nego u BMW-u ili Mercedesu. Sindikati imaju značajnu moć u kompaniji. Također, imaju podršku pokrajine Donje Saske, drugog najvećeg vlasnika, prenosi Biznis.
Međutim, visoke plaće postaju problem za Volkswagen. Zbog toga, kompanija gubi konkurentnost i profit, posebno na kineskom tržištu.
Najveće pitanje ostaje hoće li kompanija zatvoriti neki od svojih pogona u Njemačkoj. Konačna odluka u tom smislu se ne očekuje uskoro.