Jedan od najtvrdoglavijih mitova o javnom govoru je uvjerenje da su ljudi koji vladaju pozornicom prirodno nadareni. To su besmislice. Radili su na tome.
Kao i sviranje instrumenta, javni govor je vještina koju svatko može izoštriti. Ali kao što će vam svaki glazbenik ili izvođač reći, poboljšanje zahtijeva posvećenu praksu i ispravan način razmišljanja.
Iako najbolji javni govornici dolaze iz različitih sredina, tvrtki i zemalja, dijele jednu ključnu naviku: izgradili su način razmišljanja koji potiče rast.
Razvijte način razmišljanja potreban za javni govor usvajanjem ovih mentalnih navika.
1. Znajte razliku između razmišljanja koje potiče rast i fiksnih načina razmišljanja.
Psihologinja sa Stanforda Carol Dweck zaslužna je za popularizaciju ideje načina razmišljanja koji potiče rast, stava koji je ključan za postizanje uspjeha. Ljudi s fiksnim načinom razmišljanja vjeruju da su njihove sposobnosti nepromjenjive. Ljudi s načinom razmišljanja koji potiče rast znaju da se mogu poboljšati kroz predanost, naporan rad i stalno učenje.
Sljedeći put kada se uhvatite da govorite: “Postajem nervozan pred ljudima” ili “Nisam dobar govornik“, shvatite da usvajate jezik fiksnog načina razmišljanja. Umjesto toga, preoblikujte svoje misli u izjave koje potječu rast. Dweck preporučuje da svom razmišljanju dodate riječ “još“.
Na primjer,
Još nisam u potpunosti eliminirao svoju tjeskobu, ali znam da ću se s vremenom i vježbom osjećati ugodnije.
Još nisam zadovoljan svojim nastupom u javnosti, ali sa svakom prilikom sam sve bolji.
Riječ “još” nudi put do poboljšanja. Otvara vrata mogućnosti umjesto da potpuno zatvori vrata vašem rastu.
2. Učite iz neuspjeha.
Učenje na pogreškama ključna je komponenta za njegovanje načina razmišljanja o rastu. Oni koji misle da sve znaju obično su prosječni ili čak loši voditelji i govornici, jer su prestali rasti.
Ako imate način razmišljanja o rastu, neuspjeh nije znak nekompetentnosti – to je prilika za učenje. Ključno je promatrati događaj kao samo jedan korak na vašem putu rasta.
3. Budite otvoreni za povratne informacije.
Možda ste održali prezentaciju koja nije rezultirala željenim ishodom (prodaja, osvajanje novog kupca itd.). Ali govornici s razmišljanjem o rastu usredotočuju se na područja u kojima su bili dobri – i područja u kojima se mogu poboljšati.
Ključ je tražiti povratne informacije o svojim prezentacijskim vještinama i poduzeti korake za poboljšanje u svakoj prilici. Na primjer, zamolite kolege ili prijatelje da pogledaju vaš prijedlog ili prezentaciju prije nego što je iznesete. Poslušajte njihove povratne informacije i usvojite neke od njihovih prijedloga.
Ljudi koji pokazuju stručnost u bilo kojoj vještini čine da to izgleda lako, bilo da je riječ o udaranju loptice za golf, sviranju klavira ili javnom govoru. A to je zato što vježbaju, griješe, dobivaju povratne informacije i pokušavaju ponovno.
Vaš način razmišljanja će vas kočiti ili potaknuti na viši nivo. Odaberite način razmišljanja koji potječe rast kako biste ostvarili svoj potencijal kao komunikator.
Izvor: Inc.com ; Prijevod i prilagodba: financa.ba