Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Jesu li proizvođači s istoka sve veća konkurencija europskim brendovima auta

Prodaja automobila porasla je snažno u travnju, pokazalo je u srijedu izvješće udruge proizvođača ACEA, o čemu je pisala financa.ba. U travnju je u 26 zemlja EU-a, bez Malte, registrirano 808.188 novih automobila. To je za 17,2 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, utvrdila je ACEA. Stopa rasta najviša je od svibnja 2021. godine. No stručnjaci procjenjuju da će Europa, aktualni lider, do 2025. uvoziti više automobila nego što će ih izvoziti.

Kina iza Njemačke prema izvozu auta

Prema Kineskom udruženju putničkih automobila, ta je zemlja prošle godine po broju izvezenih aut a zauzela drugo mjesto u svijetu. Odmah iza Njemačke. Kineski brendovi automobila već su lideri na nekoliko tržišta Bliskog istoka i Latinske Amerike. U Europi prodajom dominiraju Tesla i bivši europski brendovi u kineskom vlasništvu kao što su Polestar (Volvo) i MG. Tu su i europski modeli automobila poput Dacie Spring ili BMW-a iX3, koji se proizvode isključivo u Kini. Početak godine obilježila je i vijest da bi Ford kineskoj kompaniji Build Your Dreams (BYD) mogao prodati jednu od svojih glavnih tvornica u Europi , piše PoslovniPuls.

U prošlosti, ni američki ni europski proizvođači nisu uspjeli prilagoditi cijene električnih automobila potrošačima s nižim i srednjim prihodima. Dok je Kina posljednjih godina značajno smanjila njihovu cijenu. Usprkos činjenici da kineski proizvođači automobila nisu posebno cijenjeni u Europi i SAD-u, ove okolnosti sada daju Kini priliku da osvoji značajan udio na tržištu.

Električna auta iz Kine

Europski proizvođači automobila uslijed pandemije Covid 19 pokušali su smanjiti svoju ovisnost o Kini. Ovo je rezultiralo otvaranjem tvornica širom Europe. Češka, Slovačka, Poljska i Mađarska postale su domaćini brojnih proizvodnih pogona. Međutim, teško da će troškovi proizvodnje konkurirati tvornicama u Kini koje se oslanjaju na subvencije države i uživaju u lakom pristupu svih autodijelova i povoljnih baterija.

Koliko su zaista ozbiljne namjere kineskih proizvođača, najbolje govori činjenica da su neki od njih naručili svoje brodove kako bi osigurali potpunu kontrolu lanca distribucije.

Logistički rat

Kineski BYD koji proizvodi samo električne i hibridne automobile je 2022. naručio šest brodova. Svaki može nositi 7.700 automobila. Državna kompanija SAIC Motor Corporation već upravlja petom po veličini svjetskom flotom za transport automobila. Iako navedena situacija predstavlja svojevrsnu prijetnju špediterima, oni će i dalje igrati ključnu ulogu kada je riječ o avionskom transportu. Valja imati na umu da ovo nije prva promjena globalnih snaga koja će se odraziti i na logistiku i špediciju, ali upravo je ova industrija pokazala iznimnu fleksibilnost i u najizazovnijim okolnostima navodi PoslovniPuls.

Logistika će uvijek pratiti globalni razvoj i biti njegov neizostavan element. S obzirom na to da Kina jača svoju ulogu na europskom automobilskom tržištu i teži ‘najvišoj poziciji’, to bi moglo dovesti do razvoja novih lanaca snabdijevanja. Navedeno će za europsku industriju biti nov izazov, ali fleksibilnost i široka mreža vlastitih kancelarija i partnera širom svijeta, omogućit će nam da kao cargo-partner podržimo sve revolucije automobilske industrije.

Navodi da se skupi i osjetljivi dijelovi, kao što su baterije, kompjuterski čipovi, senzori i druge elektronske komponente od vitalnog značaja za automobilsku industriju, najčešće transportiraju avionom.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno