Nebrojeni faktori moraju se uskladiti da bi startup bio uspješan. Osnivači moraju izraditi realan poslovni plan, postaviti dugoročne i kratkoročne ciljeve, osigurati dovoljno sredstava, izgraditi pravi tim i na kraju izvršiti viziju novonastale tvrtke. Unatoč činjenici da postoji toliko mnogo varijabli, postoji jedna stavka koja uzrokuje propast više startupa od svih ostalih — financije. Godine 2022. 47 posto startupa propalo je zbog nedostatka financiranja, dok je 44 posto tvrdilo da im je odmah ponestalo novca.
Evo nekoliko savjeta za startup timove kako izbjeći probleme s novčanim tokovima koji su uništili toliko njihovih srodnih poduzeća prije godinu dana.
1. Pratite financije dnevno
Startup timovi moraju pratiti sve i svakodnevno paziti na ponašanje u dijelu financija.
Nažalost, startupi nemaju uvijek propusnost za tako detaljne analize. Kada je to slučaj, vjerojatno je vrijeme da angažirate računovođu ili financijski tim. Ako još niste sasvim spremni proširiti svoj tim, možete potražiti vanjske financijske usluge.
Ako ste u startup timu, vi ili partner trebali biste pratiti i analizirati svoju potrošnju na dnevnoj bazi. Nemojte opravdavati izdatke kao “nužne stavke”, a zatim zanemariti njihov utjecaj. Usporedite prihode i početni novac s odlaznim troškovima i budite sigurni da ih u svakom trenutku razumijete.
2. Izbjegavajte prekomjerno trošenje i veće nepotrebne troškove startup -a
Ako ste vrlo ranoj fazi razvoja, vjerovatno još niste došli do značajnih prihoda od prodaje. U tom slučaju, trebali biste ozbiljno u obzir uzeti troškove kao što su uredski prostor i tehnologija. Gdje idu vaši režijski troškovi? Jeste li tehnološka tvrtka s previše zaposlenih inženjera? Ili ste kreator računalnih igara koji ulaže previše kapitala u dizajnerski tim?
Važno je da upravljački tim bude malen u ranim fazama razvoja. Radije angažirajte treće strane za pojedine poslove dok poslovanje ne postigne stabilnost.
Na isti način na koji biste trebali paziti na svoje dnevne troškove. Pobrinite se da ne propustite šumu zbog drveća. S vremena na vrijeme odmaknite se kako biste dobili malo perspektive i pratili veće trendove potrošnje vašeg startupa.
3. Održavajte transparentnost i komunikaciju
Konačno, nemojte držati ljude u neznanju. Svojim stakeholderima redovito priopćavajte svoje financijsko stanje. Primamljivo je gurati financijske brige u ormar, ali to samo stvara štetniji učinak ako i kada se te informacije otkriju.
Posebno je važno držati zaposlenike i partnere u tijeku. Startupi imaju blisko povezano osoblje, od kojih svi kolektivno preuzimaju značajne razine rizika.
Pišući za Slack, Devon Maloney ističe kako transparentnost može pozitivno utjecati na poslovne interakcije. Zdrava komunikacija gradi povjerenje, poboljšava učinkovitost i izvedbu te vam u konačnici pomaže privući bolje talente u svoj startup.
Od praćenja dnevnih financijskih aktivnosti do promatranja većih trendova potrošnje do održavanja transparentnosti i komunikacije, postoji mnogo načina na koje novoosnovana poduzeća 2023. godine mogu izbjeći sudbinu onih koji su propali 2022. godine.
Važno je da startup timovi ozbiljno shvate financijska pitanje. Da, pokrećete posao, a istovremeno imate puno loptica u zraku. Samo zapamtite da su neki od njih važnije od drugih.
Prijevod i prilagodba: financa.ba Izvor: Inc