Fond rizičnog kapitala Prosperus Growth preuzeo je većinski udio u tvrtki Yellow Submarine d.o.o., koja upravlja vodećim brandom premium Submarine burgera u srednjoj Europi.
Brend su 2014. godine osnovali Riječani Dragoljub Božović i Aleksandar Lazinica, koji su tvrtku nazvali Yellow Submarine, zbog omiljene pjesme Beatlesa. Međutim, ime nije naišlo na odobravanje nositelja autorskih prava benda Liverpool i Yellow je uklonjen iz imena. Iako se tvrtka i dalje zove Yellow Submarine.
Ako uspijemo u Beogradu…
„Tada smo bili jako zaljubljeni u zdrav život, pa smo trčeći došli na ideju o imenu. Žuta podmornica bilo je prvo ime, bilo je poznato svima, ali nije u potpunosti odavalo o čemu se točno radi. Čak ni logo nije bio žut, nego zelen. No predstavnik Beatlesa je reagirao i morali smo promijeniti ime kako ne bismo riskirali skupu tužbu. Ispostavilo se da nas to nije previše povrijedilo jer je naša agencija tada odlično radila i brzo se pročulo za nas, čak nam je slučaj dao i dodatni publicitet”, rekao je svojedobno Božović.
Od tog trenutka Yellow Submarine burgeri su se proširili regijom, a jedna od lokacija postao je i Beograd.
„Otvorili smo u Beogradu! Prijestolnica je roštilja, pa smo upravo zato tamo i otvorili. Ako uspijemo u Beogradu, uspjet ćemo bilo gdje drugdje“, najavili su svojedobno vlasnici.
I uspjeli su. Yellow Submarine d.o.o. hrvatska ne tehnološka tvrtka koja se našla na listi 1000 najbrže rastućih tvrtki Financial Timesa u 2020. godini. Od osnutka bilježi prosječan godišnji rast od 60 posto. U 2022. godini tvrtka će ostvariti prihod od 94,3 milijuna kuna (preko 12 milijuna eura). Jedini je to hrvatski brend burgera koji je uvršten na kartu 50 najboljih svjetskih burgera temeljenu na istraživanju britanskog turističkog portala Big7 Travel, prenosi bonitet.
Prikupio više od 59 milijuna eura
Otud ova investicija.
“Uvjereni smo da će nam Prosperus Growth donijeti novi zamah kako bismo svojim Yellow Submarine burgerima došli do još većeg broja zadovoljnih gostiju”, istaknuo je Božović.
Fond rizičnog kapitala Prosperus Growth s privatnom ponudom, u kojem je od ulagača prikupljeno više od 59 milijuna eura. Novost je na hrvatskom financijskom tržištu, a kroz program CROGIP podržali su ga Europski investicijski fond (EIF) i Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) koja ulaže 49,99 posto ukupnog kapitala fonda. Nakon nekoliko ulaganja usmjerenih na IT i izdavaštvo, ovo je prvi pohod fonda u ugostiteljstvo.
„Prosperus Growth se od početka pozicionirao kao fond koji ulaže u tvrtke s izrazitim potencijalom regionalnog i globalnog rasta. U tom kontekstu promatramo i Yellow Submarine.
Kao suvlasnik ovog brenda želimo doprinijeti njegovom daljnjem razvoju i još jačoj prisutnosti u premium segmentu burgera‘, rekao je Tomislav Tičić, član Uprave Prosperus-Investa. Riječ je o tvrtki koja upravlja Prosperus Growthom. fonda, prigodom zatvaranja transakcije.