Subota, 15 ožujka, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako kripto industrija koristi sport za globalnu promociju?

Kripto tvrtke sve više ulažu u sportska partnerstva u pokušaju jačanja svoje prisutnosti na tržištu. Ova suradnja dobiva zamah zahvaljujući rastućem interesu za kriptovalute i njihovom širem prihvaćanju u javnosti. Prema izvješću Poslovnog dnevnika, industrija digitalne imovine nastoji iskoristiti povratak Donalda Trumpa u Bijelu kuću za dodatnu promociju svojih proizvoda.

Primjerice, Tether, poznata stablecoin grupacija, nedavno je kupila 5% udjela u Juventusu, najtrofejnijem talijanskom nogometnom klubu s čak 36 ligaških naslova. U međuvremenu, kripto mjenjačnica Gato.io potpisala je ugovor o brendiranju s timom Red Bull Racinga u Formuli 1, pokazujući ambiciju kripto industrije da se promovira putem globalno popularnih sportova.

Rast poslova i financijski učinci

Povećanje broja poslova dolazi u vrijeme kada kripto sektor slavi novi uspon. Trumpova podrška industriji, uključujući lansiranje vlastitog kripto novčića, dodatno je pojačala interes tržišta. Cijena bitcoina premašila je 100.000 dolara, čime su značajno porasle i količine trgovanja te profitabilnost kripto kompanija.

Pad FTX-a krajem 2022. godine ostavio je mnoge sportske timove u financijskim problemima zbog propalih sponzorstava. Međutim, povratak interesa za kripto tržište donio je novi kapital za ulaganja u sport. Kripto kompanije su ove godine sklopile 22 ugovora sa sportskim grupama, dok ih je prošle godine u istom razdoblju bilo 18. Ukupan broj poslova u 2024. godini dosegao je 117, što je manje od 173 sklopljena 2022., ali i dalje pokazuje pozitivan trend.

Prema podacima SportQuakea, prosječna vrijednost novih ugovora u 2025. iznosi 4,3 milijuna dolara, dok je u istom razdoblju prošle godine iznosila 2,6 milijuna dolara. Ukupna vrijednost najavljenih novih poslova za 2024. godinu bila je 305 milijuna dolara, što je napredak u odnosu na 247 milijuna dolara iz 2023., iako daleko od vrhunca iz 2022. godine od 681 milijun dolara.

Nova partnerstva i kontroverze

Novi poslovi uključuju i partnerstvo Coinbasea s F1 timom Aston Martin Aramco, koje je plaćeno u stabilnim kovanicama. Također, kripto mjenjačnica XBO.com postala je službeni sponzor argentinske nogometne reprezentacije. Ova partnerstva omogućuju kripto tvrtkama pristup široj publici, a potencijalno i tisućama novih korisnika zainteresiranih za trgovanje tokenima.

Međutim, nije sve bez kontroverzi. Britanska agencija za nadzor oglašavanja kritizirala je Arsenal zbog promocije “žetona navijača” bez jasnog naglašavanja rizika ulaganja. Ovo upozorenje dolazi nakon što je FTX-ov kolaps uzrokovao značajne financijske gubitke za mnoge investitore, što je narušilo povjerenje u kripto sektor.

Unatoč tome, kripto kladionice nastavljaju ulaziti u sportski marketing. Sportsbet.io postao je glavni partner snooker’s Players Championshipa i još dva velika turnira, dok je Cloudbet sklopio ugovor s Professional Fighters League u Sjedinjenim Američkim Državama.

Uzajamne koristi i izazovi

Ove kompanije u sportskim partnerstvima pronalaze mogućnost za povećanje prepoznatljivosti robne marke i povjerenja korisnika. Također, povezivanje sa sportom omogućava im da dopru do novih tržišta i potencijalnih korisnika.

S druge strane, sportske organizacije dobivaju značajne financijske injekcije i mogućnost inoviranja kroz tehnologije poput NFT-ova i blockchaina. Ova partnerstva mogu poboljšati iskustva obožavatelja i privući tehnološki osviještenu publiku.

No, povezanost s rizičnim industrijama, poput kripto klađenja, predstavlja potencijalni reputacijski rizik za sportske organizacije. Stručnjak za sportski marketing Tim Crow naglašava da je važno provesti detaljnu analizu svakog partnera kako bi se izbjegla šteta za reputaciju kluba ili lige.

Kako se kripto sektor oporavlja od skandala poput onog s FTX-om, kripto-sportska partnerstva nastavljaju rasti. Povećani proračuni za sponzorstva i želja za globalnom promocijom potiču nove ugovore. Unatoč izazovima, potencijal za obje industrije ostaje ogroman, a 2025. bi mogla donijeti još veći broj ovakvih poslova.

Kripto tvrtke žele iskoristiti prilike koje im sportska industrija nudi, unatoč rizicima koji dolaze s takvim ulaganjima, piše Poslovni dnevnik. Stoga možemo očekivati da će kripto-sportska partnerstva i dalje biti važan dio tržišne strategije u nadolazećim godinama.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno