Koliko daleko biste trebali ići u potrazi za svojom nišom? Koliko usredotočeno je previše usredotočeno? Kako pronaći pravu ravnotežu za svoje poslovanje…
Ako, recimo, otvarate svoju marketinšku agenciju, morat ćete odabrati usluge koje možete ponuditi. Teži dio nije odabir usluga koje ćete ponuditi, već odabir onih koje ne ponuditi. Vjerojatno je dovoljno započeti s jednom uslugom, ali onda klijent može pitati: “I meni treba web stranica, možete li mi pomoći i s tim?”
Izazov nije samo oko usluga koje nudite, već i oko toga kome ih nudite. Neke agencije usmjerene su isključivo na zdravstvenu skrb, dok druge rade s turističkim agencijama. Neke agencije rade s startupima, dok su druge usmjerene na velike, etablirane korporacije.
Bez obzira s kojom vrstom klijenta želite raditi, ne postoji točan ili pogrešan odgovor o niši koju odaberete sve dok možete stvoriti prostor koji možete nazvati svojim. Ovdje su tri koraka za sam početak.
Korak 1: Definirajte svoje ciljeve
Što želite da bude vaš posao? Koja je njegova svrha? Što kroz njega želite postići?
Neki poduzetnici pokreću posao jer se to čini kao dobra alternativa normalnom poslu (savjet – možda biste trebali bolje razmisliti o ovome). Drugi žele izgraditi bogatstvo. Dok treći žele promijeniti svijet. Nijedan od ovih razloga nije bolji od drugog, ali ako želite izgraditi posao koji generira 1 milijun dolara godišnje i omogućuje vam lijep život, usredotočit ćete se na drugu nišu od one ako želite stvoriti posao od 1 milijardu dolara. Stoga je prvo pitanje: “Što želite?”
Korak 2: Pronađite svoju zonu genija
U svojoj knjizi The Big Leap, autor Gay Hendricks podijelio je koncept onoga što on naziva vašom “zonom genija”. Ovo je područje fokusa u kojem nam kombinacija našeg iskustva, vještina, znanja i interesa omogućuje da radimo nevjerojatne stvari — stvari koje se drugima čine čarobnima. Da biste pronašli svoju zonu genija, započnite s popisom svih stvari u kojima ste barem napola dobri. Zatim potražite kombinacije koje su jedinstvene za vas.
Također možete uzeti u obzir svoje osobne interese. Kada bi na primjer platforma za igranje šaha birala marketinšku agenciju, logično bi bilo da angažiraju nekoga iznimnog u digitalnom marketingu, ali i da rade s nekim tko je strastveni šahist, a ne s nekim tko ne zna kako ta igra funkcionira.
Koja je vaša zona genijalnosti? Gdje možete iskoristiti svoje znanje, vještine i iskustvo da postignete najveći učinak?
Korak 3: Odredite svoju idealnu publiku
Tko je vaš idealan kupac? Kad biste mogli imati neograničen broj kupaca, ali samo jednu vrstu kupaca, kako biste ih opisali?
Trener za rukovoditelje može reći: “Želim raditi sa bilo kojim i svim rukovoditeljima“, ali žele li svi rukovoditelji raditi s tim trenerom? Možda će se suočiti s teškom borbom za dobivanje klijenata. Jedno mjesto na kojem možete pronaći svoju idealnu publiku kupaca jest pogledati sebe. Ako ste izvršna direktorica koja je prešla u akademsku zajednicu i postala predsjednica sveučilišta, možda su vaša idealna publika žene koje žele prijeći u akademsku zajednicu ili one koje su već prešle i žele postati predsjednice sveučilišta. Služeći im, bili biste u mogućnosti služiti s mjesta dubokog iskustva i autoriteta.
Mnogi marketinški stručnjaci govore o nišama i pronalaženju jedne vrste kupaca koja savršeno odgovara vašem proizvodu ili usluzi, ali ovdje postoji zamka. “Lakše je reklamirati krovopokrivaču i vodoinstalateru koji su oboje u Miamiju nego krovopokrivaču u New Yorku i krovopokrivaču u Miamiju”, kaže JC Hite, izvršni direktor tvrtke Hite Digital. “Samo zato što ste prodali velikom broju krovopokrivača u Miamiju ne znači da će krovopokrivači u New Yorku biti jednako zainteresirani.” Ovisno o prirodi vašeg poslovanja, zemljopis može uvelike utjecati na to tko je vaša idealna publika.
Zaključno, krajnji je cilj stvoriti tržište jednoga. Tržište jednog je kada vaš idealan kupac ima samo jednu opciju – vas. Kao poduzetnici, što smo bliže stvaranju jedinstvenog tržišta, to više profita možemo proizvesti, što nam omogućuje da ulažemo i bolje služimo našim klijentima, poboljšamo naš odnos s njima i utječemo na svijet. Pronalaženjem prave niše za sebe, bit ćete jedan veliki korak bliže stvaranju tog jedinstvenog tržišta.
Izvor: Entrepreneur