Kina je svojim proizvođačima automobila preporučila pauziranje ulaganja u europske zemlje koje podržavaju carine na kineska električna vozila. Takav potez mogao bi dodatno podijeliti europske zemlje. Europska unija uvela je carine koje dosežu 45,3 posto, nakon jednogodišnje istrage o jeftinim kineskim električnim vozilima. Ove carine izazvale su napetosti između država članica EU-a i uzrokovale reakciju Pekinga.
Na nedavnom glasovanju, deset članica EU-a, uključujući Francusku, Poljsku i Italiju, podržalo je carine. S druge strane, Njemačka je bila među pet članica koje su se protivile. Dvanaest država bilo je suzdržano u ovom glasovanju, što pokazuje podijeljenost unutar bloka. Italija i Francuska već su pregovarale s kineskim proizvođačima automobila o mogućim ulaganjima, ali istovremeno su zabrinute zbog konkurencije kineskih električnih vozila europskim proizvođačima.
Peking trenutno vodi pregovore s EU-om u pokušaju postizanja alternativnog rješenja za carine. Međutim, kineski proizvođači automobila poput BYD-a, SAIC-a i Geelyja savjetovani su da pauziraju ulaganja u zemlje koje podržavaju carine. Ministarstvo trgovine Kine održalo je sastanak 10. listopada, gdje je prenijelo tu poruku, prenosi Reuters. Nekoliko stranih proizvođača također je bilo prisutno na tom sastanku.
Sudionicima sastanka sugerirano je da usmjere ulaganja u one zemlje koje su glasale protiv carina. Proizvođačima automobila također je savjetovano da izbjegavaju pojedinačne pregovore s europskim vladama i da radije djeluju zajednički u pregovorima. Tvrtka Geely odbila je komentirati, dok SAIC, BYD i Ministarstvo trgovine Kine nisu odgovorili na zahtjeve za komentar.
SAIC želi tvornicu u Europi
SAIC, drugi po veličini izvoznik automobila u Kini, istražuje lokaciju za novu tvornicu u Europi. Planira otvoriti drugi centar za dijelove u Francuskoj kako bi odgovorio na potražnju za automobilima marke MG. Italija je, s druge strane, u pregovorima s Cheryjem i Dongfeng Motorom, ali ovaj razvoj situacije mogao bi utjecati na te planove. Reuters javlja da niti jedna od ovih vlada nije komentirala trenutnu situaciju, kako pišu Financije.
Kineska tvrtka BYD već gradi tvornicu u Mađarskoj, zemlji koja je glasovala protiv carina. Također razmatra premještanje svog europskog sjedišta iz Nizozemske u Mađarsku zbog visokih troškova. Još prije smjernica izdanih od strane Pekinga, kineske tvrtke bile su oprezne u vezi samostalnog otvaranja pogona u Europi zbog visokih ulaganja i složene lokalne regulative.
Ova odluka dolazi nakon što je Ministarstvo trgovine Kine u srpnju već upozorilo svoje proizvođače automobila na oprez pri ulaganju u Indiju i Tursku.