Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kinezi izdvajaju sve više novca za pametne telefone

Kineski potrošači u prosjeku troše više na pametne telefone nego ikad prije, prema novim podacima. To je dobar znak za američkog diva Apple na kritičnom tržištu za njegove skupe iPhone uređaje.

Prosječna prodajna cijena pametnih telefona u kontinentalnoj Kini u prošloj je godini bila 450 dolara i očekuje se da će nastaviti rasti ove godine. Rekla je to tvrtka za istraživanje tržišta Canalys u prošlotjednom izvješću.

Očekujemo porast prosječne cijene u sljedećim kvartalima. Prije svega potaknuto Appleovim novim lansiranjima i razvojem vrhunske strategije kineskih dobavljača koja nudi širi izbor vodećih proizvoda.

Lucas Zhong, istraživački analitičar u Canalysu

International Data Corporation rekla je za CNBC da je prosječna prodajna cijena pametnih telefona u Kini bila gotovo 470 dolara u prvom kvartalu ove godine, što je oko 5% više u odnosu na prethodnu godinu. Bio je to treći uzastopni kvartal međugodišnjeg rasta prosječne prodajne cijene.

To se događa iako isporuke pametnih telefona u Kini nastavljaju padati zbog slabe potrošnje.

Porast prosječne prodajne cijene signalizira da je vrhunski dio tržišta pametnih telefona i dalje otporan i da je to mjesto gdje se Apple natječe. U Kini su telefoni cijenom u segmentu od 600 do 800 dolara i rasponu od 1000 do 1600 dolara zabilježili rast u prvom kvartalu godine. Pokazali su to najnoviji dostupni podaci. Iako je ukupno tržište pametnih telefona palo gotovo 12% na godišnjoj razini, prema IDC.

Ovaj trend je pozitivan za Apple, koji je bio jedini dobavljač među prvih pet u Kini koji je zabilježio rast isporuka u drugom kvartalu, rekao je Canalys.

Appleov ekosustav sa svojim operativnim sustavom iOS i dodatnim hardverom kao što je Apple Watch stvorio je ogromnu prednost za obranu od konkurencije Android igrača, rekao je Zhong iz Canalysa.

Huawei kao konkurencija

Appleov glavni izazivač na vrhunskom dijelu tržišta vjerojatno će biti Huawei. To je tvrtka koja je bila najveći igrač u svijetu pametnih telefona prije nego što su je američke sankcije odsjekle od kritične tehnologije koja je osakatila njezino poslovanje.

Iako se Huaweijevo inozemno poslovanje znatno smanjilo, još uvijek u Kini lansira vrhunske telefone namijenjene zahtjevnim potrošačima.

Huawei i Apple dominiraju tržištem premium pametnih telefona. Za telefone čija je cijena između 600 i 800 dolara, obje tvrtke imaju 56% tržišnog udjela. A za one čija je cijena između 1.000 i 1.600 dolara, imaju 94% tržišnog udjela, pokazuju podaci IDC-a.

Huawei se u drugom kvartalu vratio među prvih pet proizvođača pametnih telefona po tržišnom udjelu.

Kako bi se učvrstili na premium tržištu, kineski proizvođači pametnih telefona lansirali su sklopive telefone. To su često najskuplji telefoni na tržištu.

Huawei je ove godine lansirao svoj sklopivi Mate X3. Dok je Honor, spinoff tvrtka Huaweija, izdao svoj Magic V2 uređaj. Drugi kineski proizvođači pametnih telefona uključujući Xiaomi također imaju vlastitu ponudu sklopivih uređaja.

Apple još nema sklopivi telefon, ali analitičari kažu da mu njegova snažna baza kupaca može pomoći da ostane konkurentan u Kini.

Ključni izazivač u segmentu 600 USD i više bit će Huaweija jer je taj dobavljač premium brand, ali i ponos nacije. Sklopivi proizvodi ključna su taktika dobavljača Androida da sada izazovu Apple u premium segmentu, ali snažna privrženost potrošača prema Appleu kao i visoka cijena (u smislu vremena i truda) napuštanja Appleovog ekosustava bit će ključna tvrđava za obranu od nove forme.

Will Wong, viši voditelj istraživanja u IDC-u.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno