Uloge voditelja prodaje pretrpjet će značajne promjene zbog integracije umjetne inteligencije u prodajne procese. Umjetna inteligencija će imati veliki utjecaj na prodajne stručnjake, a voditelji prodaje trebaju povećati svoju digitalnu pismenost i eksperimentirati u korištenju umjetne inteligencije za modernizaciju svojih organizacija. Umjetna inteligencija utjecati će na unutarnju prodaju, izravnu prodaju i ali i na operacije korisničke službe. Sve više ulazimo u pametniji digitalni svijet u kojem će umjetna inteligencija sve više preuzimati unutarnje prodajne uloge.
Zato je prodajne stručnjake potrebno pripremiti za velike promjene koje su pred nama.
Nove i složene ponude i dalje će zahtijevati prodavače koji mogu prepoznati složene potrebe kupaca, ponuditi prilagođena rješenja i upravljati složenim procesima kupnje.
Međutim, nema sumnje da će umjetna inteligencija prodajnim stručnjacima oduzeti visoko rutinirane zadatke. Ali ono gdje ljudi još uvijek mogu zablistati jeste ono gdje je potrebna kreativnost i mnogi suradnici (ljudi), koji moraju biti usklađeni u složenom procesu kupnje.
Evo nekoliko načina na koje ChatGPT misli da će AI utjecati na uloge voditelja prodaje:
1. Donošenje strateških odluka:
Uz uvide i analitiku generiranu umjetnom inteligencijom, voditelji prodaje imat će pristup preciznijim podacima u stvarnom vremenu o uspješnosti prodaje, ponašanju kupaca i tržišnim trendovima. Ovaj pristup vođen podacima omogućuje voditeljima prodaje da donose bolje informirane i strateške odluke u vezi s prodajnim strategijama, raspodjelom resursa, postavljanjem ciljeva i ukupnim planiranjem prodaje. Oni mogu iskoristiti uvide generirane umjetnom inteligencijom kako bi identificirali nove prilike, optimizirali prodajne procese i prilagodili strategije promjenjivoj dinamici tržišta.
2. Integracija i usvajanje AI tehnologija:
Voditelji prodaje igrat će ključnu ulogu u pokretanju integracije i usvajanja AI tehnologija unutar svojih prodajnih timova. Morat će procijeniti specifične potrebe i izazove svoje organizacije i identificirati alate i rješenja umjetne inteligencije koji su u skladu s njihovim prodajnim ciljevima. Voditelji prodaje vodit će proces implementacije, pružati obuku i podršku prodajnim timovima i osigurati nesmetan prijelaz na prodajne procese pokretane umjetnom inteligencijom. Oni će također biti odgovorni za praćenje učinkovitosti i ROI-ja implementacija umjetne inteligencije kao i za donošenje odluka o potrebnim prilagodbama.
3. Osposobljavanje prodajnog tima:
AI će omogućiti voditeljima prodaje da se više usredotoče na treniranje, mentorstvo i osposobljavanje svojih prodajnih timova. Uz AI koji automatizira zadatke koji se ponavljaju i pruža uvide temeljene na podacima, voditelji prodaje mogu posvetiti više vremena razvoju vještina svojih prodajnih predstavnika. Mogu im pomoći da poboljšaju svoju izvedbu i dati smjernice za učinkovito korištenje AI alata. Voditelji prodaje igrat će ključnu ulogu u prepoznavanju nedostataka u vještinama, pružanju prilika za obuku i njegovanju kulture kontinuiranog učenja i razvoja unutar svojih prodajnih timova.
4. Optimizacija prodajnog procesa:
AI može pomoći u prepoznavanju uskih grla, neučinkovitosti i područja za poboljšanje unutar prodajnog procesa. Kako bi optimizirali prodajne tijekove, pojednostavili procese i identificirali prilike za automatizaciju, voditelji prodaje iskoristit će uvide generirane umjetnom inteligencijom. Blisko će surađivati sa svojim prodajnim timovima kako bi poboljšali prodajne metodologije, implementirali najbolje prakse i osigurali da AI tehnologije budu besprijekorno integrirane u prodajni proces. Voditelji prodaje također će biti odgovorni za praćenje i mjerenje utjecaja umjetne inteligencije na prodajne rezultate i predlaganje potrebnih prilagodbi za postizanje boljih rezultata.
5. Upravljanje odnosima s kupcima:
Alati i analitika pokretani umjetnom inteligencijom mogu pružiti dragocjene uvide u ponašanje kupaca, u njihove preferencije i obrasce kupnje. Voditelji prodaje iskoristit će te uvide kako bi razvili dublje razumijevanje svojih kupaca i kako bi poboljšali strategije upravljanja odnosima s kupcima. Oni će usmjeravati svoje prodajne timove u iskorištavanje podataka generiranih umjetnom inteligencijom za personalizaciju prodajnih interakcija, za pružanje prilagođenih preporuka i za pružanje iznimnih korisničkih iskustava. Voditelji prodaje igrat će ključnu ulogu kako bi AI tehnologiju uskladili s prodajnim pristupima usmjerenim na kupca. I kako bi osigurali da se AI koristi za poboljšanje, a ne za zamjenu ljudskih veza i izgradnje odnosa.
6. Etičko i odgovorno korištenje umjetne inteligencije:
Voditelji prodaje morat će razmotriti etičke implikacije i odgovornu upotrebu umjetne inteligencije u prodaji. Oni će igrati ulogu u uspostavljanju smjernica i politika za etičku upotrebu korisničkih podataka. U osiguravanju usklađenosti s propisima o privatnosti i promicanju transparentnosti i povjerenja u prodajne procese vođene umjetnom inteligencijom. Voditelji prodaje bit će odgovorni za poticanje kulture etičke upotrebe umjetne inteligencije unutar svojih prodajnih timova. Kao i za osiguravanje da se tehnologije umjetne inteligencije koriste za povećanje ljudskih sposobnosti i isporuku vrijednosti kupcima.
***
Ukratko, uloge voditelja prodaje će se razvijati. Postat će više vođene podacima, više strateške i više usmjerene na osposobljavanje i optimizaciju prodajnih timova. Iskoristit će uvide generirane umjetnom inteligencijom kako bi donosili informirane odluke, potaknuli integraciju i usvajanje umjetne inteligencije, osposobili svoje prodajne timove, optimizirali prodajne procese, poboljšali upravljanje odnosima s klijentima i osigurali etičku i odgovornu upotrebu umjetne inteligencije.
Podaci će postajati sve važniji u ulogama voditelja prodaje. Već smo vidjeli pomak s prodajnih operacija na prihodovne operacije. U zadnje vrijeme viđamo sve više znanstvenih podataka integriranih u prodajne operativne funkcije umjesto u centraliziranije analitičke funkcije.
S umjetnom inteligencijom kao moćnim alatom u svom arsenalu, voditelji prodaje bit će pozicionirani da potaknu učinkovitost prodaje i inovacije. Ali i da ostvare iznimne prodajne rezultate u poslovnom okruženju koje se brzo mijenja.
Izvor: Forbes; prijevod i prilagodba: Financa.ba