Sve do nedavno, tek nekolicina luksuznih brendova isprobavala je kripto plaćanja. Među njima su LVMH-ovi proizvođači satova Hublot i Tag Heuer, kao i Keringove modne kuće Gucci i Balenciaga.
Rast vrijednosti bitcoinaBitcoin je decentralizirana, distribuirana, anonimna platna ... privukao je pažnju luksuznih marki i trgovaca. Njihov cilj je privući bogate kripto investitore i izgraditi njihovu lojalnost. Nedavno je francuska robna kuća Printemps najavila suradnju s kripto burzom Binance i fintechAko želimo nekome na jednostavan način objasniti što je f... tvrtkom Lyzi. Postali su prva europska robna kuća koja nudi kripto plaćanje u svojim trgovinama u Francuskoj.
Ovaj korak događa se u vrijeme rasta bitcoina, a drugi brendovi već pokazuju interes. Predsjednik Binance France, David Princay, potvrdio je kako pregovaraju s više luksuznih marki. S.T. Dupont, proizvođač luksuznih olovaka i upaljača, planira prihvatiti kripto plaćanja u dvije pariške trgovine do blagdana.
Na polju luksuznih iskustava, Virgin Voyages počeo je prihvaćati bitcoin za svoj ekskluzivni godišnji paket. Cijena tog paketa za krstarenja iznosi 120.000 dolara za godinu dana plovidbe.
Rizici kriptovaluta
Regulatori godinama upozoravaju na rizike kriptovaluta poput bitcoina. Velika volatilnost kočila je njihovu širu primjenu kao sredstva plaćanja. Ipak, obećanja prijateljske regulacije novoizabranog američkog predsjednika Donalda Trumpa mijenjaju situaciju. Analitičari S&P-a smatraju kako blockchainTermin blockchain jednostavno se može prevesti na hrvatski ... tehnologija može povećati stabilnost i predvidljivost kriptovaluta.
Luksuzne marke prilagođavaju se novim bogatim kupcima iz tehnološke industrije. Tako su ranije kombinirale tehnologiju s luksuzom, poput Hermes Apple Watcha. Danas, porast bitcoina i njegova vrijednost veća od 107.000 dolara otvaraju nove prilike. Luksuzni sektor, suočen s padom prodaje, traži nove izvore rasta.
Prema analitičaru Andrewu O’Neillu iz S&P Global Ratingsa, prihvaćanje kripta brendovima donosi imidž inovativnosti. Ovo ih odvaja od percepcije kao “starih” i konzervativnih tvrtki.
Za sada, kripto plaćanje je više simbolične prirode. Trgovci obično konvertiraju sredstva u dolare ili eure kako bi smanjili rizik volatilnosti. Većina kupaca ipak preferira uobičajene metode plaćanja, poput PayPala ili Venma.
Dobra prilika za diverzifikaciju portfelja
Ipak, za bitcoin ulagače, luksuzni proizvodi predstavljaju dobru priliku za diverzifikaciju portfelja. Balenciaga je nedavno lansirala kožni držač za kartice dizajniran za Ledgerov Stax kripto hardver. Proizvod sadrži NFC čip i privjesak za Eiffelov toranj, a košta 350 eura. Ledgerov Stax prodaje se za 399 dolara, dok je njihova Flex verzija dostupna za 249 dolara. Najjeftiniji Nano model košta samo 79 dolara.
Tvrtke ciljaju mlađu i azijsku klijentelu prihvaćanjem novih tehnologija. Gregory Boutte, glavni digitalni direktor Keringa, opisuje njihovu strategiju kao “testiraj i nauči”. Guccijeva ponuda kripto plaćanja započela je 2022. u SAD-u s podrškom za 10 kriptovaluta.
Printemps planira proširiti svoju uslugu kripto plaćanja i u New Yorku. Njihova multibrand trgovina trebala bi se otvoriti u ožujku na njujorškom Wall Streetu.
Već 2021., rast bitcoina potaknuo je Tag Heuer i Gucci na prve eksperimente s kripto plaćanjem. Sada, dok industrija traži nove prilike, kriptovalute postaju ključ za privlačenje novih kupaca.
Izvor: Svijet