Danski proizvođač LEGO igračaka izvijestio je da je u 2023. godini blago povećao prihod. Naveli su kako su kupci “suzdržani” u uvjetima visokih troškova života. Ukupni prihod porastao je za 2%, na 65,9 milijardi danskih kruna (8,84 milijarde eura), objavila je danska tvrtka.
Prodaja je porasla za 4% zahvaljujući snažnom rastu u SAD-u i srednjoj i istočnoj Europi, ističe uprava. Napomenuli su da je globalno tržište igračaka istodobno palo za 7%.
Operativna dobit smanjila se za 5%, na 17,1 milijardu kruna.
Izvršni direktor Niels Christiansen otpornost LEGOa pripisuje prepoznatljivom brendu i “primjerenim” cijenama. Napominje da su potrošači prošle godine bili “malo suzdržani”. Kupovali su manje ili jeftinije Lego setove.
Unatoč slabim prognozama za sektor u cjelini, uprava očekuje jednoznamenkastu stopu rasta i u ovoj godini rekao je Christiansen.
“Očekuje se da situacija na tržištu ni u ovoj godini neće biti jednostavna”, rekao je direktor danske tvrtke u intervjuu za Reuters, ali pad će po njegovim riječima vjerojatno biti blaži nego u 2023.
Kompanija je u protekle tri do četiri godine uložila puno novca u proširenje proizvodnih kapaciteta i u nove trgovine. Lani su ih otvorili 147 i sada ih širom svijeta imaju više od tisuću.
Više od polovine novih trgovina otvoreno je u Kini, gdje je njihova brojka sada premašila 500. No, prodaja je u Kini u prošloj godini pala, i to zbog “makroekonomskih” čimbenika, objašnjava Christiansen.
Lego će nastaviti ulagati i otvarati nove trgovine širom Kine kako bi proširio brend, dodao je.
Najpopularniji proizvodi uključivali su poznate teme poput Star Warsa, Cityja i Technica, ali Lego ulaže i u igračke koje spajaju fizičke kockice s online svijetom. Udružili su se tako s proizvođačem videoigrice Fortnite Epic Gamesom koji je lansirao svoju verziju s Lego brendom.