LEGO svoju prodaju i dalje gradi na rastu iz razdoblja pandemije. Potaknuta je raznolikom paletom proizvoda koji podjednako odgovaraju djeci i odraslima.
U utorak je ovaj danski proizvođač igračaka rekao da je prihod u 2022. skočio za 17%, dosegnuvši 64,6 milijardi danskih kruna ili oko 9,28 milijardi dolara.
LEGO je bio među tvrtkama igračaka koje su zabilježile goleme dobitke tijekom pandemije i nastavlja nadmašivati industriju i povećavati tržišni udio.
Tvrtka nije bila imuna na makroekonomske pritiske tijekom godine, uključujući rat u Ukrajini, Covid ograničenja i povećane troškove materijala, dostave i energije.
Nadoknadili su neke od tih troškova dostave postavljanjem proizvodnih pogona blizu ključnih tržišta. Na primjer, SAD trenutno dobiva svoje proizvode iz tvornice u Meksiku. Taj će se lanac opskrbe skratiti u sljedeće dvije godine jer LEGO otvara novu tvornicu u Virginiji.
Još jedan čimbenik koji je nadoknadio troškove bila je velika potražnja za LEGO eklektičnim izborom setova za gradnju, rekao je CEO Niels Christiansen za CNBC.
Ljudi kupuju više. To nije razlog povećanja cijena, nego ljudi koji kupuju neke od većih i kompliciranijih kompleta. To je kombinacija volumena i vrijednosti.
Niels Christiansen
Neto dobit za cijelu godinu dosegla je 13,7 milijardi danskih kruna, ili oko 2 milijarde dolara, što je oko 4% više nego 2021.
Za svakog ponešto
Christiansen je ukazao kako je za iznimno dobar učinak u 2022. zaslužna snaga LEGO branda i njegove raznolike linije proizvoda koje pogađaju razne ciljane skupine. Proizvodi sežu od tematskih setova Ratova zvijezda i Harryja Pottera do botaničkih cvjetnih aranžmana i replika automobila .
Otprilike 48% LEGO portfelja za 2022. bilo je u kategoriji novih proizvoda. To je na razini prethodnih godina i dio je strategije tvrtke da ima svježe i relevantne setove za sve potrošače. Ponekad to znači uključiti se u popularni film ili televizijsku emisiju poput “Stranger Things” ili proširiti katalog kako bi uključilio zidnu umjetnost koja se može graditi.
Christiansen je također primijetio da je LEGO radio na diversificiranju svojih cjenovnih točaka, budući da su inflacijaInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... i neizvjesnost negativno utjecale na potrošače tijekom prošle godine. Rekao je da je tvrtka tražila načine da ponudi široku paletu setova za sve budžete.
Veliki broj trgovina
Tvrtka je također ubirala prednosti od otvaranja trgovina na novim tržištima, posebice u Kini. U 2022. godini otvorili su 155 trgovina diljem svijeta, od čega oko polovice u toj regiji. Lego će se 2023. godine proširiti na 145 dodatnih lokacija.
Christiansen je rekao da je promet u trgovinama počeo prelaziti razine iz 2019. Napomenuo je i da su iskustva u trgovinama i dalje visoki prioritet za brand. Lego je oduvijek koristio svoje fizičke lokacije kao mjesto na kojem potrošači mogu istraživati nove proizvode i doći do kockica.
Zaposlenici su također obučeni da klijentima ne prodaju po skupljim cijenama, već da im pruže iskustvo. Strategija se temelji na uvjerenju da će kupci otići s pozitivnim osjećajem o brandu. Dojmom koji će im biti na prvom mjestu kada budu htjeli kupovati igračke.
Ovo je postala ključna strategija za kupce u Kini, jer su se tek nedavno upoznali s LEGO kockama.
Online prodaja također ostaje važna za tvrtku. Christiansen je rekao da bilježe dobar promet na internetu i da fizička prodaja i dalje potiče njegovo povjerenje u otvaranje novih trgovina.
Ulaskom u novu godinu, LEGO želi nastaviti osvajati tržišni udio i povećati svoje prihode iz 2022. Christiansen je rekao da tvrtka očekuje da će rast tijekom cijele godine dosegnuti visoke brojke.