Europska komisija je početkom godine otvorila temeljitu istragu o Lufthansinoj kupnji udjela u talijanskom zračnom prijevozniku ITA Airways. EK je izrazila zabrinutost da bi na kupovinom Lufthansa mogla ograničiti tržišno natjecanje na letovima prema srednjoj Europi. Lufthansina kupnja manjinskog udjela u talijanskom prijevozniku ITA Airwaysu mogla bi naštetiti konkurenciji i dovesti do viših cijena karata. Zaključila je to Europska komisija, signalizirajući njemačkoj kompaniji da ponudi značajnije ustupke.
Lufthansa želi u sklopu povećanja kapitala kupiti 41% udjela u talijanskoj državnoj tvrtki ITA Airways, za 325 milijuna eura.
Transakcija ugrožava tržišno natjecanje na kratkim rutama između Italije i srednjoeuropskih zemalja, ali i na dugim rutama između Italije i SAD-a, Kanade i Japana, utvrdila je Komisija. ITA bi pak učvrstila dominantnu poziciju u glavnoj milanskoj zračnoj luci, prenosi hrportfolio.
“Nestanak ITA-e kao neovisne aviokompanije mogao bi imati negativne učinke na tržišno natjecanje na tim već dovoljno koncentriranim tržištima”, stoji u priopćenju Komisije.
“Rute koje izazivaju potencijalnu zabrinutost predstavljaju mali udio ukupnih ruta na kratkim i dugim relacijama i putnika koje opslužuju dvije tvrtke i njihovi partneri u zajedničkom ulaganju”, objašnjava Bruxelles. Dodaju da velika većina ruta pod ITA-inom upravom nije ′problematična′.
Lufthansa i talijanska vlada mogu predložiti nove prijedloge do 26. travnja.
Njemačka grupa mogla bi otkloniti bojazni u Bruxellesu slijedeći primjer korejskih zračnih prijevoznika. Oni su dobili zeleno svjetlo nakon što su konkurenciji ustupili termine u zračnim lukama, prometna prava i zrakoplove.