Isak Andić, osnivač i ključna osoba modne marke Mango, poginuo je ovog mjeseca u planinarskoj nesreći. Nesreća se dogodila u blizini špilje Montserrat nedaleko od Barcelone. Andić, koji je imao 71 godinu, pao je s litice visoke 150 metara. Policija je dojavu primila oko 13 sati, a spasilačke ekipe brzo su stigle na mjesto nesreće. Nažalost, Andiću nisu mogli pružiti pomoć. U trenutku nesreće bio je u društvu sina Jonathana Andića.
Izvršni direktor Manga Tony Ruiz izrazio je veliku tugu zbog Andićevog odlaska. Naglasio je da je Isak bio inspiracija mnogima, a njegova vizija ostaje temelj budućnosti. Ruiz je istaknuo da je najbolja počast Andiću osigurati da Mango nastavi rasti i ostvarivati uspjehe. Brend Mango iznimno je popularan i u Bosni i Hercegovini.
Nakon Andićeve smrti, postavlja se pitanje nasljedstva i vođenja poslovnog carstva. Djeca Isaka Andića, Jonathan, Judith i Sarah, već imaju značajne uloge u tvrtki. Jonathan Andić član je upravnog odbora i vodi liniju Mango Man. Njegove sestre, Judith i Sarah, aktivno su uključene u dizajn i razvoj poslovanja.
Jedan od najbogatijih ljudi
Isak Andić bio je neizvršni predsjednik i jedan od najbogatijih ljudi prema Forbesu, s neto vrijednošću od 4,5 milijardi dolara. Poslovanje je kontrolirao putem holdinga u kojem je bilo i njegovo troje djece. Osim obitelji, Ruiz je stekao pet posto vlasničkog udjela u Mango grupi. Formiranjem novog Upravnog odbora 2024. godine, osigurana je dugoročna stabilnost tvrtke.
Isak Andić rođen je 1955. godine u Turskoj, u obitelji sefardskih židova. Sa 14 godina preselio se u Španjolsku. Zajedno s bratom Nahmanom, 1984. godine osnovao je globalni brend Mango. Danas je tvrtka prisutna na više od 120 tržišta s 2743 trgovine diljem svijeta. Mango je procijenjen na 1,8 milijardi eura, a promet u prvoj polovici godine dosegao je 1,543 milijuna eura. To je 6,3 posto više nego u istom razdoblju prošle godine.
Mango je ove godine lansirao uspješne capsule kolekcije. Među njima su kolekcija u suradnji s Victorijom Beckham za žensku liniju i kolekcija s talijanskim krojačem Bogliolijem za Mango Man. Tvrtka planira premašiti 4 milijarde eura prometa do 2026. godine i otvoriti više od 500 trgovina u sljedeće tri godine.
Početci Andićevog poslovanja bili su skromni. Po dolasku u Španjolsku, on i brat prodavali su ručno vezene majice i drvene klompe iz Turske. Sa 17 godina već je prodavao odjeću na uličnim tržnicama. Njihov uspjeh doveo je do otvaranja trgovina pod nazivom “Isak Jeans”. Kasnije su preimenovali trgovine u Mango inspirirani voćem koje je Andić otkrio na Filipinima. Prva trgovina otvorena je u Barceloni, a u prvoj godini otvorili su dodatnih šest trgovina.
Andić je živio povučeno i rijetko davao intervjue. Bio je predsjednik Instituto de Empresa Familiar, važne španjolske poslovne organizacije. Također je bio član savjetodavnog odbora poslovne škole IESE te Zaklade Museu Nacional d’Art de Catalunya. Podržavao je i druge važne kulturne i humanitarne zaklade. Njegova smrt ostavila je prazninu, no njegova ostavština živi kroz brend Mango.