Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Mastercard će postupno ukinuti ručni unos broja kartice za online plaćanja

Iskustvo plaćanja proizvoda i usluga putem interneta moglo bi u nadolazećim godinama biti puno drugačije. Počevši od 2030. godine, Mastercard više neće zahtijevati od Europljana da ručno unose brojeve svoje kartice prilikom online plaćanja. Bez obzira na to koju platformu ili uređaj koriste.

Mastercard je za CNBC rekao da će do 2030. godine sve kartice koje izdaje u svojoj mreži u Europi biti tokenizirane.

Drugim riječima, 16-znamenkasti broj kartice koji smo svi navikli koristiti za transakcije, biti će zamijenjen nasumično generiranim “tokenom”.

Tvrtka kaže da surađuje s bankama, fintech tvrtkama, trgovcima i drugim partnerima na postupnom ukidanju ručnog unosa kartica za e-trgovinu do 2030. u Europi. Te rade na tome da unos broja zamijeni jedan klik za sve online platforme.

Time će se osigurati da su kartice potrošača zaštićene od pokušaja prijevare, kaže Mastercard.

Korisnici neće morati unositi zaporke svaki put kada pokušaju izvršiti plaćanje, budući da Mastercard uvodi passkeys koje će zamijeniti zaporke.

Također će omogućiti kupcima plaćanje jednim klikom na blagajni koristeći biometrijsku autentifikaciju s otiskom palca.

Kartice pohranjene na stranici trgovca ili u elektroničkom novčaniku putem tokenizacije mogu se automatski ažurirati gdje god su pohranjene kada se zamijene ili obnove.

Smanjenje prijevara

Mastercard kaže da će 100% tokenizacija na stranicama e-trgovine dramatično smanjiti stope prijevara.

Prema tvrtki za istraživanje tržišta Juniper Research, očekuje se da će gubici od prijevara s internetskim plaćanjem premašiti 91 milijardu dolara do 2028. godine. Što je ukupno više od 362 milijarde dolara na globalnoj razini u sljedećih pet godina.

Prihvaćanje tokenizacije, kaže Mastercard, raste po stopi od 50% svake godine. I sada osigurava oko 25% svih transakcija e-trgovine na globalnoj razini u svojoj mreži.

Mastercard je rekao da uvodi promjenu u Europi budući da je kontinent već dugo predvodnik u inovacijama plaćanja. Kao što su beskontaktno plaćanje i internetsko bankarstvo. Što je korisnicima banaka omogućilo dijeljenje podataka o njihovim računima kako bi pristupili novim financijskim proizvodima.

“U Europi smo vidjeli da tokenizacija uzima maha u cijelom ekosustavu, pogodnost i smanjene stope prijevare prodaju se same od sebe”, rekla je u izjavi Valerie Nowak, izvršna potpredsjednica za proizvode i inovacije u Mastercard Europe.

“Uvjereni smo da je postizanje ove vizije do 2030. dobitna za kupce, trgovce i izdavatelje kartica.”

Budućnost plaćanja

Od pojave kreditnih kartica po prvi put u 1950-ima i 1960-ima, do pomaka prema plaćanju putem interneta koji je došao sa širokim usvajanjem interneta u ranim 2000-ima, načini na koje plaćamo prošli su kroz nekoliko prilično dramatičnih promjena kroz desetljeća.

U prvim danima kada su kreditne kartice prvi put uvedene, bankovni službenici provjeravali bi brojeve kartica u knjizi nevažećih brojeva. Ili bi nazvali banku koja ih je izdala kako bi provjerili da je osoba koja vrši plaćanje ona za koju se predstavljaju.

Takozvani zip-zap strojevi koji bi utiskivali brojeve kartica na pakete karbon papira bili su primarni način plaćanja kreditnom karticom na blagajni.

To je bilo do 1970-ih i 1980-ih, kada su magnetske trake i elektronički terminali za plaćanje preuzeli primat.

Naslijedile su ih kartice s mikročipovima koje su pohranjivale podatke o vlasniku kartice, broju i datumu isteka.

Mastercard se kladi da će njegov prelazak na ovaj novi “ugrađeni” sustav plaćanja biti jednako dramatičan pomak kao i prelazak na čip i PIN ili usvajanje beskontaktnog plaćanja, koje se sada široko koristi u razvijenim gospodarstvima diljem svijeta.

Tvrtka kaže da će njezina tehnologija učiniti iskustvo online plaćanja laganim kao i beskontaktno plaćanje u trgovini. Kažu da to znači da će potrošači moći plaćati jednim klikom na bilo kojem uređaju. Uključujući pametne satove, kućne pomoćnike, pa čak i automobile.

Na primjer, Mastercard ima partnerstvo s Mercedes-Benzom koje omogućuje kupcima proizvođača automobila da koriste senzor otiska prsta u svom automobilu za digitalna plaćanja na više od 3600 benzinskih postaja diljem Njemačke.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno