Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

MasterIndex: 88% ispitanika bi voljelo da potvđuje plaćanje skeniranjem lica

Beskontaktna plaćanja platnim karticama i mobilnim telefonima realnost su za 77% korisnika platnih kartica, pokazalo je MasterIndex Bosna i Hercegovina istraživanje. Čak 88% ispitanika bi voljelo da potvđuje plaćanje skeniranjem lica ili otiska prsta. Studija o navikama i očekivanjima aktivnih korisnika kartica u našoj zemlji koju kompanija Mastercard tradicionalno svake godine sprovodi ističe da ova brza i sigurna platna metoda svoju primjenu najčešće pronalazi u supermarketima (53%), na benzinskim pumpama (32%) i za kupovinu garderobe (30%), ali ne zaostaju ni medicinske ustanove (27%), prodavnice prehrambenih proizvoda (21%) i drogerije (17%).

Masterindex za Bosnu i Hercegovinu
Masterindex za Bosnu i Hercegovinu

Kao glavnu prednost beskontaktnih plaćanja, MasterIndex ispitanici ističu da su ona brža i jednostavnija od drugih platnih metoda (64%), a ukazali su i na više aspekata njihove sigurnosti – počevši od toga da kartica sve vrijeme ostaje u ruci korisnika (28%), preko sigurnosnih tehnologija koje su primjenjene (26%) do činjenice da beskontaktna plaćanja smanjuju zdravstvene rizike u trenutnim okolnostima pandemije (21%) na šta ukazuje i Svjetska zdravstvena organizacija.

Kada je riječ o iznosima koji se plaćaju beskontaktno, studija pokazuje da su iznosi do 60 KM, odnosno oni za koje nije potrebno unositi PIN kod, znatno zastupljeniji u odnosu na iznose preko te cifre koji se takođe mogu platiti prislanjanjem kartice ili mobilnog telefona i uz unošenje PIN koda (34 prema 12%). Kada su iznosi do 60 KM u pitanju, beskontaktna plaćanja su korištenija od kartičnih plaćanja (23% platne kartice naprema 34% beskontaktne) što je još jedan pokazatelj sve veće popularnosti ove platne metode.

U travnju 2020. godine, limit za beskontaktna plaćanja Mastercard karticama bez unošenja PIN koda podignut je sa 30 na 60 KM, a 39% MasterIndex ispitanika potvrdilo je da je ta opcija u skladu sa njihovim potrebama. Imajući u vidu da bi skoro četvrtina ispitanika željela da plaća iznose do 90 KM bez unošenja PIN koda, a da bi se dodatnih 18% ispitanika osećalo komforno sa beskontaktnim plaćanjima bez unosa PIN-a i preko tog iznosa, jasno je da možemo govoriti o stečenoj navici korištenja ove platne metode, kao i izgrađenom povjerenju koje korisnici imaju.

„Mastercard beskontaktna tehnologija predstavljena je u BiH 2014. godine, i od tada je u stalnom porastu tako da je danas na skoro svim POS terminalima u zemlji moguće platiti prislanjanjem i to ne samo beskontaktnim karticama koje su u ponudi većine banaka, već i mobilnim novčanicima. Kroz stalnu edukaciju i unaprjeđenje ponude na čemu radimo sa partnerima iz bankarskog i trgovačkog sektora izgradili smo tržište koje očekuje savremena platna rješenja po najvišim sigurnosnim standardima i koje prihvata samo ona rješenja koja pružaju besprijekorno korisničko iskustvo. Odličan primjer za to je i biometrija koja, iako nije obavezna kod nas, već je prepoznata kao sigurna metoda autentifikacije koju bi 88% MasterIndex ispitanika željelo da koristi što je čini poželjnijom čak i od PIN koda, što definitivno postavlja tržišni standard i mapira dalji pravac razvoja platne industrije u BiH,“ istakla je Jelena Ristić, direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.

Jelena Ristić iz MasterCard
Jelena Ristić direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.

Razvoj beskontaktne tehnologije postavio je osnovu za uvođenje mobilnih plaćanja i mobilnih novčanika, kako kroz razvoj platne infrastrukture, tako i kroz građenje korisničkih navika. Plaćanja putem mobilnih novčanika, odnosno beskontaktna plaćanja mobilnim telefonom iz aplikacije u kojoj se nalazi digitalizovana platna kartica, predstavljaju opciju za koju je zainteresovano 33% MasterIndex ispitanika. Kao srodne opcije plaćanja za koja se koriste mobilni telefoni, ispitanici su istakli i prenos sredstava putem broja telefona (33%), prenos sredstava sa jedne kartice na drugu putem servisa kao što je MoneySend (30%).

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno