Prema najnovijim podacima agencije Brand Directory za 2024. godinu, Mercedes-Benz je zadržao svoju poziciju najvrjednijeg brenda u automobilskoj industriji, s procijenjenom vrijednošću od 59,4 milijarde dolara. Njemački proizvođač luksuznih automobila prednjači zahvaljujući globalno prepoznatljivom imidžu i kontinuiranim inovacijama. Tesla, američki pionir električnih vozila, nalazi se na drugom mjestu s vrijednošću od 58,3 milijarde dolara.
Ovaj rezultat potvrđuje sve veći utjecaj elektrifikacije na industriju i značaj Teslinih ulaganja u održivu tehnologiju.
Na trećem mjestu je Toyota, najjači azijski brend s vrijednošću od 52,7 milijardi dolara. Ovaj brend nastavlja biti sinonim za pouzdanost i kvalitetu. Slijedi njemački Porsche, poznat po sportskim automobilima, s vrijednošću od 43,1 milijarde dolara.
Njemački brendovi diminiraju
Među ostalim brendovima u top 10 nalaze se BMW (40,9 milijardi dolara), Volkswagen (33,8 milijardi dolara) i Honda (25,9 milijardi dolara). Zanimljivo je da su Hyundai (22,9 milijardi dolara) i Ford (20,9 milijardi dolara) također zauzeli visoke pozicije. Unatoč izazovima s kojima se suočavaju na globalnom tržištu. Audi, još jedan njemački brend, zaokružuje listu s vrijednošću od 14,4 milijarde dolara.
Infografika jasno pokazuje dominaciju njemačkih proizvođača automobila, koji zauzimaju pet od deset pozicija na listi. Njihov uspjeh temelji se na kombinaciji visokokvalitetnog inženjeringa, prepoznatljivog dizajna i inovacija u tehnologiji.
Tesla je simbol promjena u industriji
Tesla, kao jedini američki brend u vrhu, odražava promjene u automobilskoj industriji, piše HRT. Njegova snažna pozicija rezultat je fokusa na električna vozila i autonomnu vožnju, čime postavlja standarde za budućnost.
Iako njemački i američki brendovi dominiraju, japanski proizvođači Toyota i Honda, s južnokorejskim Hyundaijem, pokazuju otpornost i sposobnost prilagodbe zahtjevima tržišta, osobito u segmentu ekonomičnih i ekološki prihvatljivih automobila.
Vrijednosti brendova u automobilskoj industriji ne odražavaju samo financijske rezultate, već i sposobnost prilagodbe tehnološkim promjenama i potrebama potrošača. Kako industrija nastavlja evoluirati prema elektrifikaciji i autonomnim vozilima, ostaje za vidjeti hoće li Tesla uspjeti preteći Mercedes-Benz i postati vodeći brend u budućnosti.