Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Merlin metoda

Legenda kaže (u knjizi T. H. Whitea, Nekadašnji i budući kralj) da je najpoznatiji svjetski čarobnjak Merlin zapravo živio unatrag u vremenu. Vidio je budućnost i probijao se do sadašnjosti. I koliko god zbunjujuće ovo načelo zvučalo u teoriji, to je jedan od najboljih načina za stvaranje dobrih rezultata. I to kroz Merlin metodu – projiciranje (zamišljanje) bliže ili dalje budućnosti, i opisivanje kako je taj budući cilj ostvaren pomjerajući se unatrag.

Počnite s namjerama

Prvi korak u postizanju nečeg velikog su zdrave i uzvišene namjere. Baš poput Merlina, vidite budućnost i vizualizirajte gdje želite biti.

Zamislite slijetanje na Mjesec. 25. svibnja 1961.

John F. Kennedy objavio je američkom Kongresu da namjerava otići na Mjesec do kraja desetljeća. A 20. srpnja 1969. taj je san postao stvarnost (barem je za one koji misle da je video stvaran).

Često je lakše reći “Samo ću početi i prihvatiti svaki dan kako dođe.” I dok možda imate labav cilj na umu, vaše namjere nisu jasne.

Naravno, povremeno se to pretvori u priču o uspjehu. Međutim, imati jasan cilj često vodi do jasnog uspjeha.

Razmišljanje unaprijed vodi do preopterećenosti

Nakon što imate jasan cilj na umu, većina ljudi želi odmah zaroniti i shvatiti kako doći od A do Z. Osim toga, rješavanje problema nije tako jednostavno.

Uradimo jednu vježbu. Razmislite o cilju koji imate. Npr. ostvariti prodaju prvih 100 proizvoda za potpuno novi posao e-trgovine. (Ako imate na umu neki drugi uzvišeni cilj, slobodno ga iskoristite.)

Sada razmislite o svakoj pojedinoj stvari koju trebate učiniti kako biste došli do svog krajnjeg cilja. …napraviti web stranicu…izraditi proizvod…napisati opis proizvoda…dizajnirati e-poštu? Prije nego što završite, vaš će popis biti duži od bilo kojeg popisa za kupovinu.

Merlin u kupovini - ilustracija financa.ba korištenjem AI
Merlin u kupovini – ilustracija financa.ba korištenjem AI

A kad jednom imate taj popis, teško je znati čime se prvo pozabaviti. I što onda dalje? Onda trošimo ogromnu količinu vremena samo razmišljajući o tome kako se uhvatiti u koštac s ovim naizgled nepremostivim ciljem.

Ovo je čest problem kada pokušavate planirati velike ciljeve razmišljajući unaprijed. Mnogi od nas podlegnu preopterećenosti i jednostavno prestanu ili počupaju kosu prije nego što završi prvi tjedan, piše kartra.com.

Unatrag je bolje

Idemo sada ponovno pomisliti na isti cilj. Koja je posljednja stvar koju ćete učiniti kada postignete taj cilj? Proslava uz šampanjac? Da!

Sljedeće, razmislite o tome što trebate učiniti prije nego što postignete taj cilj? Poslali ste svom 100. kupcu zahvalu. Ok. A neposredno prije toga kupac je morao proći kroz vaš proces naplate proizvoda. A prije toga je morao kliknuti vaš fantastični poziv na akciju na web stranici. A prije toga, pročitao je vaš detaljni opis proizvoda, i to nakon što je pogledao vaše zapanjujući prodajni video, a sve to nakon što je pročitao vaš pažljivo osmišljen naslov … i tako dalje.

Vidite, Merlinova metoda djeluje tako da vas tjera da zamislite gdje želite biti i linearno ponavljate svoje korake kako biste se vratili u sadašnjost. Razmišljajte:

  • Gdje želim završiti? Što je moj cilj?
  • Vizualizirajte sebe na ostvarenju tog cilja. Proslavite ostvarenje!
  • Zatim razmislite: “Koji je posljednji korak koji smo moj klijent ili morali proći prije nego što postignem taj cilj?”
  • Koji je bio posljednji korak prije toga?
  • I tako dalje…

***

U brojnim tvrtkama, nove poslovne aktivnosti pokrenute su upravo zahvaljujući Merlin metodi.

Gdje se vi vidite 03.01.2034?

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno