Facebook je dugo bio jedna od najsigurnijih opcija kada je u pitanju digitalno oglašavanje, ali sada kada je Apple promijenio svoje značajke privatnosti, više nije, jer te promjene potiču tvrtke e-trgovine da smanje troškove oglašavanja na ovoj platformi – piše The Wall Street Journal, a prenosi bankar.me
Marta Kruger, koja vodi posao s košaricama s poklonima Giften Market, trošila je cijeli svoj budžet na oglašavanje na Metinim platformama, Facebooku i Instagramu, a na svakih prosječno potrošenih 14 dolara dobila bi jednog kupca.
Kada je Apple prošle godine predstavio novu značajku privatnosti za mobilne uređaje koja ograničava praćenje korisnika, njegov se trošak sticanja takvih kupaca udeseterostručio, a u listopadu je cijeli svoj proračun za oglašavanje preusmjerio na Google oglase na pretraživačkoj mreži.
Mnoge druge tvrtke koje ovise o online prodaji razmatraju svoje rezultate i odlučuju učiniti istu stvar.
Smanjuju svoju potrošnju na Facebooku i Instagramu i šalju novac iz oglasa na Google, Amazon, Snapshot i druge platforme.
Promjena privatnosti utječe na središte poslovanja Mete i njegovu sposobnost da precizno cilja korisnike i dokaže trgovcima da oglasi generiraju prodaju.
Ranije ovog mjeseca, Meta je rekla da očekuje smanjenje prodaje od oko 10 milijardi dolara ove godine, kao rezultat Appleove promjene, koja zahtijeva da aplikacije traže od korisnika dopuštenje za praćenje i dijeljenje njihovih aktivnosti.
Nakon Apple-a, i Google mijenja pravila
Ovog tjedna Google je predstavio vlastiti prijedlog za smanjenje praćenja korisnika u aplikacijama na Android uređajima, potencijalno pogoršavajući izazove s kojima se Meta suočila.
“Već neko vrijeme poznato je da Facebook radi na hiru platformi na kojima potrošači pristupaju njihovoj aplikaciji”, rekao je Ari Paparo, izvršni direktor oglašivačke tehnologije koji je prodao svoju tvrtku Comcast, dodajući da sada te platforme mijenjaju pravila, a oni ne mogu utjecati na mnogo toga.
Meta je izjavila da makroekonomske sile, uključujući inflacijuInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... i poremećaje u lancu opskrbe, također vrše pritisak na potrošnju na oglašavanje, ali se čini da je pritisak na privatnost najveća prijetnja nekoć čvrstoj kontroli diva društvenih medija nad potrošnjom na oglase malih internetskih tvrtki.
Strah investitora od posljedica Appleove promjene jedan je od razloga zašto je tržišna vrijednost Mete pala za više od 300 milijardi dolara od nedavnog izvješća o zaradi.
Facebook pokušava ublažiti posljedice ovih promjena, a neki analitičari su optimistični i vjeruju da će Meta suzbiti štetu i da bi se njeno poslovanje moglo početi oporavljati u drugoj polovici 2022. godine.
Meta je u pisanoj izjavi rekla da ima više od deset milijuna oglašivača i da Appleova “štetna politika otežava i poskupljuje tvrtkama svih veličina da dođu do svojih kupaca”.
“Vjerujemo da će Facebook i Instagram ostati najbolje platforme za poslovni rast i povezivanje s ljudima, a mi ćemo uvijek nastaviti raditi na poboljšanju performansi i mjerenja”, navodi se.
Meta radi na tome da pokaže oglašivačima da oglasi na Facebooku i Instagramu pokreću veću prodaju nego što pokazuju njezini analitički podaci, te da tvrtka razvija novu tehnologiju za koju se nada da će marketinškim stručnjacima dati gotovo isto toliko informacija o izvedbi oglasa kao i prije Appleove promjene.
Veliki izazov pred Metom
Appleova bi promjena mogla biti najteža inovacija s kojom se Meta ikada suočila, rekao je analitičar Daniel Newman iz Futurum Researcha, tvrtke koja se fokusira na digitalnu tehnologiju.
“Facebook je izgradio svoje carstvo na mogućnosti dobivanja intimnih detalja o ponašanju korisnika putem interneta”, rekao je, dodajući da je Apple promijenio igru.
Meta je kritizirala Appleov potez, rekavši da će naštetiti ne samo njegovim prihodima, već i malim tvrtkama i proizvođačima aplikacija, te da je Apple napravio lažni kompromis između personaliziranih usluga i privatnosti.
Unutar Mete, neki su zaposlenici vidjeli Appleovu promjenu i Googleov potez kao pokušaj da se naškodi Metinom poslovanju, rekao je anonimni izvor koji je bio zaposlen u Metinom odjelu za reklamne proizvode.
U Metinom pozivu za ulagače od 2. veljače, glavni financijski direktor David Wenner kritizirao je Apple i Google zbog doprinosa problemima njegovog poslovanja oglašavanja i sugerirao da su Appleove promjene koristile Googleu, napominjući da Google plaća milijarde dolara godišnje Appleu kako bi bio zadani preglednik na iPhoneu uređaja.
Oglasi se sa Mete sele drugdje
Brows by Bossy, proizvođač šablona za obrve, trošio je i do 7.000 dolara dnevno na Facebook oglase, ali kako su Appleove promjene uvele, cijene su oglasa počele rasti, praćenje očito više nije bilo točno, a izvedba je pala, rekla je Amanda Sibert, osnivač tvrtke za e-trgovinu.
Rekla je da je tvrtka smanjila svoju potrošnju na Facebooku za oko 80 posto i prebacila novac na drugo mjesto, uključujući oglase za pretraživanje na Amazonu.
Ath Sport, tvrtka koja proizvodi i prodaje dodatke prehrani za sportaše, dobivala je novog kupca za svakih 40 dolara koje je potrošila na Facebook i Instagram oglase. U ljeto 2021. taj se trošak udvostručio, rekao je vlasnik ove tvrtke Stuart Kam. Ath Sport je smanjio svoju potrošnju na Facebook oglase i počeo trošiti 60 posto svog ukupnog marketinškog budžeta na oglase na Google pretraživačkoj mreži, koji su bili učinkovitiji, rekao je.
Kako tvrtke troše sve više na oglašavanje na Googleu, cijene oglašavanja i tamo rastu.