Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Na otvaranje Lidla u BiH čekat ćemo još 2-3 godine

Komentirajući dolazak njemačkog diskontera Lidl na tržišta regije, urednik specijaliziranog portala Retail Serbia Žarko Grozdanić kazao je kako ne očekuje brzo otvaranje.
Lidl je nedavno završio svoj prvi objekt u Bosni i Hercegovini. Bit će to testna grana, kao što je bio pogon u Smederevu. Osposobljavat će buduće radnike u maloprodaji, ali i raditi na pozicioniranju proizvoda. No, sigurno je da građani u BiH još najmanje dvije do tri godine neće imati priliku kupovati u Lidlovim trgovinama – kazao je.

Ulazak na crnogorsko tržište vrlo je skup

– Osim toga, s vrlo malim brojem stanovnika i skromnim standardom, nije zanimljiv velikim zapadnim trgovcima, smatra Grozdanić.

Ipak, na tržištu djeluju vrlo kvalitetni lanci koji su posljednjih godina podigli razinu usluge, ali i otvorili moderne objekte s vrlo dobrim izborom. Riječ je o vrlo specifičnom i malom tržištu koje je u rukama domaćeg i jednog regionalnog lanca – rekao je Grozdanić u razgovoru za portal Investitor. mi.
Lidl treba Crnoj Gori, ali bojim se da Lidl možda ne treba Crnu Goru, iako je na listi zemalja u kojima posluje. Mnogo je problema na jednom jako malom tržištu – napominje.

Situacija u Sjevernoj Makedoniji malo je bolja

Grozdanić dodaje da je riječ o manjem tržištu te očekuje da tamo neće biti većih problema.
Posluje podružnica iz Sofije, a s obzirom na veliki uspjeh u Bugarskoj, očekujem isto i u Sjevernoj Makedoniji – rekao je.
Kupnja Franca Marketa veliki je korak za Fortenovu, rekao je Grozdanić na pitanje kako komentira spajanje.
Vidjet ćemo kako će reagirati tržište i ostali igrači na njemu. Vjerojatno je uprava Fortenove dobro proanalizirala trebaju li joj Franca marketi. No, vjerujem da su potrebne neke promjene u dosadašnjem poslovanju koje ne uključuju samo širenje maloprodajne mreže – smatra.
Posljednjih mjeseci, dodao je, imali smo velike konsolidacije čak i na velikim tržištima.
Imamo situaciju da je velika Cora praktički nestala i ostala raditi samo u jednoj zemlji. To je loše za potrošače jer im je ostavljeno manje izbora. U narednom razdoblju, osim prodaje Franca Marketa, očekuju se nove akvizicije i konsolidacije i na ostalim tržištima na Balkanu – rekao je Grozdanić.
Komentirajući poslovanje malih marketa koji opstaju unatoč konkurenciji velikih lanaca, Grodanić kaže da se oni okreću paralelnim uvoznicima kako bi isti proizvod ponudili po nižim cijenama.
Osim toga, moraju ponuditi nešto što veliki igrači nemaju, kako bi barem donekle mogli parirati velikim igračima – smatra Grozdanić.

Izvor: indikator.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno