Nedjelja, 18 svibnja, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Najslasniji biznis na svijetu: Giovanni Ferrero i carstvo vrijedno 40 milijardi dolara

Giovanni Ferrero, ime koje možda ne zvuči poznato široj javnosti, nosi titulu najbogatijeg Talijana. Iako su slastice brenda Ferrero poznate širom svijeta, njihov nasljednik živi daleko od reflektora. Ferrero Grupa stoji iza nekih od najomiljenijih proizvoda: Nutelle, Kinder jaja, Tic Taca, Rafaela i Ferrero Rochera.

Nutella kao bombon

Obiteljska priča započinje davne 1946. godine, kad je Pietro Ferrero osmislio recept koji će kasnije postati Nutella. Tada je smjesu lješnjaka i kakaa pakirao u aluminijsku foliju kao bombon. Kasnije je ta masa dobila kremastu teksturu i postala neizostavan doručak milijuna ljudi. Ferrerovi proizvodi su se ubrzo probili na tržište i postali simbol poslijeratne čokoladne revolucije.

Giovanni Ferrero, unuk osnivača Pietra, danas vodi Ferrero SpA. Tvrtka pod njegovim vodstvom godišnje ostvaruje prihod od 12 milijardi eura. Nakon tragične smrti brata Pietra 2011. i oca Michelea 2015., ostao je jedini nasljednik. Preuzeo je vodstvo nad imperijem s više od 60.000 zaposlenih, dvadesetak tvornica i razgranatom mrežom povezanih društava.

Ferrero akvizicije

Za razliku od prethodnih generacija koje su izbjegavale širenje, Giovanni je donio novu viziju. Od 2014. godine, Ferrero je započeo niz velikih akvizicija. Preuzeo je Nestléov američki dio za 2,8 milijardi dolara, kao i belgijske brendove Delacre i DeliChoc, britanski Thorntons, te američke Fannie May i 1-800-Flowers.com. Danas Ferrero kontrolira 40 posto svjetske proizvodnje lješnjaka, što je čini jednim od najutjecajnijih igrača u industriji slatkiša.

Njegova poslovna filozofija predviđa dominaciju nekoliko velikih igrača, dok će ostali ostati u nišnim okvirima. “Baš kao u industriji piva, slastičarska industrija će se konsolidirati u ruke nekolicine”, izjavio je u rijetkom intervjuu.

Distanca od medija

Usprkos globalnoj prisutnosti, Ferrero obitelj drži distancu od medija. Michele Ferrero je jednom rekao da se “tvrtka u medijima pojavljuje samo dvaput – pri rođenju i smrti člana obitelji”. Takva zatvorenost odnosi se i na strogo čuvane recepte, kao i specijalizirane strojeve dizajnirane isključivo za Ferrero SpA.

Ove godine, Giovanni Ferrero primio je prestižnu nagradu Premio Leonardo 2025 za inovacije i poduzetničko vodstvo. Prilikom preuzimanja nagrade, istaknuo je važnost zaposlenika i njihove predanosti. “Naša snaga dolazi iz slušanja potreba potrošača i pretvaranja ideja u kvalitetne proizvode”, poručio je.

Plan tvrtke pod njegovim vodstvom uključuje godišnji rast od 7,33 posto. Cilj je udvostručiti promet u narednih deset godina, zadržavajući visoke standarde kvalitete i lojalnosti. U skladu s obiteljskom tradicijom, Giovanni Ferrero ostaje skroman u privatnom životu. Često nosi jednostavne majice, vozi Toyotu i ne ističe se luksuzom.

Ferrero godišnje proizvede čak 365 tona Nutelle, a tvrtka i dalje njeguje obiteljske vrijednosti. Giovanni smatra da je dobrobit zaposlenika i njihovih obitelji temelj dugoročnog poslovnog uspjeha, prenosi Bonitet.

Zanimljivost koju mnogi ne znaju: najbogatiji Talijan je također pisac. Objavio je osam romana, većinom smještenih u Afriku, čime dodatno potvrđuje svoju svestranost i kreativnost.

Priča o Ferrero obitelji nije samo priča o čokoladi, već i o viziji, radu i lojalnosti, vrijednostima koje su iz obične slastice stvorile globalni fenomen.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno