Šangaj bi idućeg tjedna napokon mogao izaći iz lockdowna, a zbog smanjenja broja novih slučajeva zaraze koronavirusom tamošnje su vlasti počele smanjivati neke od prije mjesec dana nametnutih strogih restrikcija vezanih uz kretanje i rad, što je pozitivno utjecalo na dinamiku u golemoj šangajskoj kontejnerskoj luci, jednoj od najvećih na svijetu.
Prema dostupnim podacima, dnevne operacije u luci praktički su se vratile na uobičajenu količinu tereta koji se ukrcava ili iskrcava (95 posto), kako je objavio Bloomberg pozivajući se na informacije iz kineskog ministarstva prometa koje su objavili tamošnji mediji, prenosi jutarnji list.
Ipak, još se teško može govoriti o potpunoj normalizaciji jer u kamionskom prometu u regiji Šangaja vlada nestašica dostupnih kamiona i vozača za prijevoz tereta iz tvornica do same luke i obratno. Mediji tako navode da je indeks cestovnog teretnog prometa u Šangaju u prva tri tjedna svibnja 81 posto ispod razine zabilježene u svibnju prošle godine.
Stoga se čini da će se snažniji utjecaj popuštanja lockdowna na samu proizvodnju i opskrbne lance tek osjetiti za koji mjesec, kako navodi Bloomberg. Naime, tamošnje kompanije će uskoro početi pokretati proizvodnju i požuriti s dobavom sirovina, a onda će nastati navala gotove robe za isporuku kako bi nadoknadili izgubljeno vrijeme.
Prema procjenama, već postoji zaostatak neisporučene robe za oko 260.000 kontejnera, što je otprilike 26 brodova koji su na čekanju u luci od u travnja, kada je lockdown uveden. Kako je objavila konzultantska kuća Drewry Shipping u svojem nedavnom izvještaju, kineska politika uvođenja lockdowna pogađa globalni distribucijski sustav kontejnera koji je ionako ozbiljno napregnut i zbog zagušenja u lukama prijeti smanjenje kapaciteta. Čak kad bi ovog časa sve bilo “otključano”, predvidljivost i kapaciteti u kontejnerskom sustavu ugroženi su za ovo ljeto, kažu konzultanti.