Netflix, nekoć miljenik Wall Streeta, odjednom je “na konopcima”.
Streaming div će u utorak izvijestiti o zaradi u drugom tromjesečju, a čini se da će to biti jedan od najkonzekventnijih trenutaka u 25-godišnjoj povijesti tvrtke.
Netflix ima užasnu godinu. U travnju je tvrtka izvijestila da je izgubila pretplatnike u prvom tromjesečju 2022. – prvi put da se to dogodilo u nekom tromjesečju nakon više od desetljeća. Netflixove dionice nakon toga su planule (trenutačno su pale za oko 70% do sada ove godine), brišući milijarde dolara tržišne vrijednosti, a tvrtka je otpustila stotine zaposlenika.
Gubitak pretplatnika nije bio jedini problem zbog kojeg se Netflixov svijet preokrenuo naglavačke poput djece u “Stranger Things”. Slabi izgledi za drugo tromjesečje šokirali su ulagače: Netflix (NFLX) je predvidio da će izgubiti još 2 milijuna u proljeće.
Što god se dogodi u utorak, moglo bi preoblikovati budućnost tvrtke, kao i cijelog sektora streaminga. Jer kako ide Netflixu, tako ide i streaming industriji, piše CNN.
Tržište streaminga je sazrelo i zasićeno, primijetio je analitičar Andrew Hare. Stoga će se investitori pitati: “Što je sljedeće i odakle će doći rast?”
Netflix polaže nade u potencijalnog spasitelja: oglašavanje.
Nade se polažu u novi poslovni model
Tvrtka je u srijedu objavila da će se udružiti s Microsoftom na izradi novog, jeftinijeg pretplatničkog plana koji sadrži oglase. Unatoč tome što je Reed Hastings, izvršni direktor Netflixa, godinama bio alergičan na tu ideju, oglašavanje je sada glavni dio Netflixovih planova za povećanje prihoda u budućnosti.
Novi pretplatnički plan navodno će biti lansiran prije kraja 2022., ali Netflix priznaje da je njegov novi oglasni posao u ranoj fazi razvoja.
Tvrtka se također usredotočuje na ograničavanje dijeljenja lozinki i na stvaranje privlačnog sadržaja koji će preokrenuti situaciju.
No hoće li išta od toga biti važno ako brojke u utorak budu toliko blijede da Wall Street u potpunosti okrene leđa Netflixu?
Ipak, streaming div ima neke stvari koje mu idu u prilog.
Za početak, to je još uvijek Netflix — lider u streamingu s 221,6 milijuna pretplatnika diljem svijeta. Također, postoje tržišni čimbenici koji su izvan Netflixove kontrole, kao što je ogromna inflacijaInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre.... Dakle, Netflix ima te izgovore na koje se može osloniti kako bi eventualno ublažio udarac ulagačima.
“Investitori će im dati vremena da isprave kurs, ali trebaju čuti solidnije planove o putu prema trenutnom rastu”, rekao je Hare. “Sve je u komunikaciji kako razvijaju posao kako bi osigurali da nastave pobjeđivati u streamingu… Nitko nema želudac za posao koji gubi milijune pretplatnika svakog kvartala.”