Utorak, 7 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Poslodavci koji žele povratak radnika u ured trebali bi biti spremni na otpor

Mnogi su poslodavci jasno dali do znanja da žele da se njihovi radnici vrate u ured – barem dio vremena.

No, neki zaposlenici, koji su posljednje dvije godine proveli radeći gotovo u potpunosti na daljinu, pitaju se zašto se uopće moraju vratiti u ured. Cijene plina su visoke. Covid infekcije su (opet) u porastu. Bili su produktivni kod kuće, a kad odu u ured, malo je njihovih kolega tamo.

“Zaposlenici zaista žele fleksibilnost i izbor gdje, kada i kako raditi. Ne žele da im se kaže: ‘Moraš biti ovdje danas.’ Oni žele imati mogućnost izbora,” rekao je Ryan Luby, pridruženi partner u McKinsey & Company.

Ranije ove godine, anketa koju je proveo Pew otkrila je da je među radnicima koji rade kod kuće, 61% reklo da ne žele ići na svoje radno mjesto, piše CNN.

Bilo da se radi o hibridnom modelu ili zahtjevu da zaposlenici dolaze pet dana u tjednu, poslodavci moraju pokazati vrijednost traženja od radnika da ponovno putuju u ured ako su radnici uspješno radili od kuće dvije godine.

Ako je jedina stvar koja je drugačija u njihovom danu to što će manje biti kod kuće…i dođu u ured, a tamo nema nikoga drugoga ili nema ljudi s kojima mogu surađivati, onda će se pitati što je uopće svrha“, rekla je Vanessa Matsis-McCready, suradnica glavnog savjetnika i direktorica ljudskih resursa u Engage PEO.

Matsis-McCready je dodala da nuđenje pomoćne skrbi za djecu ili starije osobe zaposlenicima može pomoći u prijelazu. Također, manje povlastice poput plaćanja pretplate na podcast kako bi putovanje na posao bilo ugodnije, besplatni obroci u uredu, osobne sesije učenja i društvena okupljanja također mogu pomoći privući radnike da se vrate.

Kako tvrtke tretiraju nedovoljan dolazak radnika?

U jednom od ekstremnijih slučajeva, izvršni direktor Tesle Elon Musk navodno je poslao e-mail zaposlenicima u kojem je rekao da moraju biti u uredu najmanje 40 sati tjedno ili napustiti tvrtku.

Ipak, mnoge tvrtke još uvijek ne uvode obavezan rad u redu. Ali oni ohrabruju radnike da dođu, prema Brianu Kroppu, uglednom potpredsjedniku Gartnerove HR prakse, koji je dodao da se tvrtke obično oslanjaju na elektronsku prijavu dolaska ako žele biti sigurni da zaposlenici slijede protokol.

On smatra da je prerano za tvrtke da počnu uvoditi sankcije za zaposlenike koji ne provode propisano radno vrijeme.
U ovom trenutku ne otpuštaju aktivno ljude koji ne dolaze dovoljno često. ”

Ali taj pristup neće trajati predugo.

Neke tvrtke se žele naći sa zaposlenicima na pola puta, pa uvode obvezan rad tri dana u tjednu. Druge dopuštaju da se o omjeru rada kod kuće i u uredu odlučuje na razini svakog tima.

Kako bilo, čini se da tvrtke koje žele naći pravi balans eksperimentiraju, budući da ne žele napraviti radikalan potez koji može biti pogrešan.

Koliko je bitno da su radnici u uredima?

Prije postavljanja čvrste politike rada u uredu, tvrtka za digitalnu radnu snagu Thoughtful Automation procjenjuje postoji li korelacija između učinka njezinih zaposlenika i toga koliko su dana u uredu.

Tvrtka, koja je pokrenuta početkom 2020., započela je raditi potpuno na daljinu. No kako su rasli, otvorili su ured u Chicagu i naposljetku dali radnicima mogućnost preseljenja – ponudivši im plaćanje troškova selidbe.

Sada se većina tvrtke nalazi u Chicagu, a iako su neki zaposlenici pristali preseliti, CEO Alex Zekoff rekao je da još uvijek ne dolaze u ured onoliko koliko je on želio.
Na jednom od naših zajedničkih sastanaka morali smo biti vrlo eksplicitni…i postavili smo politiku.” Trenutačno dolazak u tri dana u tjednu u prosjeku ispunjava očekivanja, dva ili manje se smatra ispod očekivanja, a četiri ili pet dana u tjednu premašuje očekivanja.

Zekoff je primijetio da je politika još uvijek eksperiment.

Mi zapravo ne znamo ako netko dođe za dva dana, je li manje produktivan?”, rekao je.

Ako eksperiment pokaže da povećano vrijeme u uredu ne poboljšava izvedbu, Zekoff je rekao da je otvoren za nove politike dolaska u ured.
Politika bi trebala biti stvar koja se stalno razvija.”

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno