Potrošači, odnosno ljudi koji kupuju robu ili koriste usluge, prilagođavaju svoje ponašanje aktualnoj gospodarskoj situaciji. U Njemačkoj je trenutna situacija vrlo teška.
Prema nedavnom istraživanju EY-a, 37% Nijemaca navodi da kupuje samo osnovne potrepštine.
Također, Nijemci su pesimistični kada razmatraju svoju budućnost, kao i stanje gospodarstva u zemlji. Japanci ostaju najpesimističniji na svijetu, dok su Francuzi i Talijani još pesimističniji od Nijemaca.
Ovo su neki od zaključaka EY Future Consumer Indexa, globalnog istraživanja s više od 23.000 ispitanika. U Njemačkoj je sudjelovalo 1.000 osoba. EY ili Ernst & Young jedna je od vodećih svjetskih konzultantskih tvrtki s 395.000 zaposlenih, od čega više od 11.100 u Njemačkoj.
Njemački potrošači su zabrinuti zbog visokih troškova energije, hrane i osnovnih potrepština.
Prema anketi, 86% Nijemaca izražava zabrinutost zbog rasta troškova energije, a 84% zbog troškova hrane i kućanstva. Također, 69% ispitanika brine rast cijena goriva.
Zanimljivo je da 40% Nijemaca prelazi s brendiranih proizvoda na jeftinije alternative koje nude supermarketi pod vlastitim oznakama.
Zbog ekonomske krize, potrošači planiraju smanjiti troškove na dostavu namirnica (49%), gotova jela (48%), članarine u teretani (43%) te posjete restoranima, kazalištima i kinima (40%). Također, 34% ispitanika želi uštedjeti na uslugama strujanja.
Samo 29% Nijemaca planira povećati potrošnju na svježu hranu, dok 10% planira uštedjeti na istom.
Njemačka turistička industrija trenutno ne treba brinuti zbog krize. Unatoč inflaciji, bilježe rast tijekom ljeta.
Prema podacima Njemačke turističke zajednice (DRV), do kraja kolovoza prihodi su porasli za 10% u odnosu na ljeto 2023. godine.
Ipak, direktor DRV-a Norbert Fibig upozorava da negativni gospodarski trendovi mogu utjecati i na sektor turizma.
Nijemci pesimistični oko budućnosti
Generalno, Nijemci pokazuju pesimizam kada razmatraju svoju budućnost.
Samo 26% ispitanika vjeruje da će se njihova životna situacija poboljšati u sljedeće tri godine. U suprotnosti, 74% smatra da će se situacija pogoršati ili ostati nepromijenjena.
Kada se uspoređuju s međunarodnim perspektivama, Nijemci pokazuju veći pesimizam. Globalno, 40% ljudi vjeruje u poboljšanje svoje situacije, dok samo 28% smatra da će se pogoršati.
Istraživanje također otkriva da Europljani pokazuju veći pesimizam od onih u Aziji (osim Japana) i Sjevernoj Americi, piše Blic.
Tako većina ispitanika u Indiji (79%), Saudijskoj Arabiji (71%) i Kini (67%) očekuje poboljšanje svoje životne situacije, dok u SAD-u to očekuje svaki drugi ispitanik (50%).
Nasuprot tome, optimizam je znatno manji u Italiji (23%), Francuskoj (15%) i Japanu (14%).
“Europa prolazi kroz teške ekonomske izazove, a to se osjeća u svakodnevnom životu.” rekao je Michael Renz, voditelj robe široke potrošnje u EY Njemačka.
Kada je riječ o ekonomskoj situaciji, Njemačka zaostaje za međunarodnim prosjekom: 31% ispitanika smatra da će se gospodarstvo oporaviti u sljedećih dvanaest mjeseci.
Prema službenim brojkama, njemačka vlada je smanjila gospodarsku prognozu za 2024. godinu, predviđajući recesiju drugu godinu zaredom.
Međutim, globalno 40% ljudi očekuje oporavak gospodarstva svojih zemalja, u usporedbi s 29% onih koji vjeruju suprotno.
U Indiji 80% ispitanika očekuje gospodarski rast, dok u Kini (73%) i Saudijskoj Arabiji (67%) postoji veći optimizam nego u Njemačkoj.
Nijemci, međutim, nisu najpesimističniji u Europi. U Italiji (22%), Francuskoj (20%) i samo 12% u Japanu vjeruje u oporavak svoje ekonomije.