Nike je u utorak priopćio da povlači svoje smjernice za cijelu godinu i odgađa svoj dan za ulagače jer se priprema za novog izvršnog direktora koji će preuzeti kormilo.
Prošli je mjesec tvrtka objavila da će glavni izvršni direktor John Donahoe otići s dužnosti u listopadu. Te da će ga zamijeniti dugogodišnji veteran tvrtke Elliottom Hillom. Njegov će mandat započeti 14. listopada. S obzirom na nadolazeću promjenu glavnog izvršnog direktora, tvrtka je odlučila povući svoje smjernice za cijelu godinu i namjerava dati tromjesečne smjernice za godišnju bilancu, rekli su rukovoditelji.
“Ovo daje Elliotu fleksibilnost za ponovno povezivanje s našim zaposlenicima i timovima, procjenu trenutnih strategija i poslovnih trendova i razvoj naših planova za najbolje pozicioniranje poslovanja za fiskalnu ’26. godinu i dalje”, rekao je financijski direktor Matthew Friend tijekom razgovora s analitičarima o zaradi. .
Prilikom izvješćivanja o rezultatima za četvrti fiskalni kvartal u lipnju, Nike je smanjio svoje smjernice za fiskalnu 2025. Rekao je da očekuje da će prodaja pasti srednje jednoznamenkasto nakon što je prethodno očekivao da će rasti. Friend je rekao od početka fiskalne godine da su se “očekivanja prihoda kompanije smanjila… s obzirom na trendove prometa na Nike Digitalu, trendove maloprodaje na tržištu i konačne knjige narudžbi za proljeće.”
“I dalje vidimo naznake blagog poboljšanja trendova prihoda u drugom polugodištu u odnosu na prvo”, rekao je Friend. “Kako planiramo uvesti i proširiti novosti i inovacije na cijelom tržištu, sada očekujemo pad bruto marže u odnosu na prethodnu godinu.”
Nike je rekao da očekuje pad prihoda u tekućem kvartalu između 8% i 10%. Te očekuje bruto maržu oko 1,5 postotnih bodova. To je gore od pada prihoda od 6,9% koji su analitičari LSEG-a očekivali, piše CNBC.
Također odgađa svoj dan investitora, prvotno zakazan za studeni. Nije jasno za kada će sastanak biti odgođen.
Dionice su pale za oko 5% u produženom trgovanju nakon vijesti i nakon što je Nike objavio mješovite rezultate za svoj prvi fiskalni kvartal.
Evo kako je najveći svjetski trgovac tenisicama prošao u usporedbi s onim što je Wall Street očekivao. Na temelju ankete analitičara koju je proveo LSEG:
- Zarada po dionici: 70 centi prema 52 centa
- Prihod: 11,59 milijardi dolara prema 11,65 milijardi dolara
Prijavljeni neto prihod kompanije za kvartalno razdoblje koje je završilo 31. kolovoza iznosio je 1,05 milijardi dolara, ili 70 centi po dionici. U usporedbi s 1,45 milijardi dolara, ili 94 centa po dionici, godinu dana ranije.
Nike je nadmašio očekivanu zaradu za 18 centi. Ali je podbacio na prihodu jer radi na popravljanju svog asortimana proizvoda i preinačenju svog pristupa inovacijama.
Prodaja je pala na 11,59 milijardi dolara, što je pad od oko 10% u odnosu na 12,94 milijarde dolara godinu dana ranije.
Nikeova bruto marža porasla je za 1,2 postotna boda u kvartalu na 45,4%, više od 44,4% koliko su očekivali analitičari StreetAccounta. Ipak, dobit je pala za gotovo 28% tijekom tromjesečja.
Inovacija
Tijekom prošle godine Nike je optužen kako zaostaje u inovacijama i ustupa udio konkurenciji. Jer se fokusirao na izravnu prodaju potrošačima putem vlastitih web stranica i trgovina, a ne putem veletrgovaca kao što su Foot Locker i DSW.
U početku je strategija bila blagodat za Nikeov profit i prodaju tijekom pandemije Covid. Ali kako se širila, postajala je sve složenija i potrošači su se počeli vraćati u trgovine i druge osobne aktivnosti.
Tijekom kvartala, Nike Direct prodaja pala je za 13% na 4,7 milijardi dolara, dok je Nike digitalna prodaja pala za 15%.
Kritičari kažu da je Nikeova usredotočenost na izravnu prodaju također dovela do toga da skrene pažnju s inovacija.
Pod Donahoeovim vodstvom, tvrtka je povećala godišnju prodaju za više od 31%. Ali je to postigla stvaranjem naslijeđenih franšiza kao što su Air Force 1s, Dunks i Air Jordan 1s – a ne revolucionarnim stilovima koji su tvrtku pretvorili u globalnu moćnu tvrtku.
Prodaja za te naslijeđene franšize više ne potiče prodaju na isti način kao prije, i kao rezultat toga, tvrtka je radila na prekidu ponude kako bi potaknula potražnju i povratila njihov cool faktor.
Tijekom prvog kvartala prodaja tih franšiza pala je više nego cjelokupno poslovanje. Online prodaja za Air Force 1s, Dunks i Air Jordan 1s zajedno pala je za gotovo 50%. Samo je robna marka Jordan bila u dvoznamenkastom padu tijekom kvartala, a tvrtka očekuje da će biti u istom padu i za fiskalnu 2025.
Tvrtka također očekuje dvoznamenkasti pad ukupne internetske prodaje u fiskalnoj 2025. godini.
Veleprodaja
Prošle je godine Donahoe počeo priznavati da Nike treba popraviti svoje odnose s veletrgovcima. Ali je upravni odbor tvrtke odlučio da bi Hill, koji je proveo 32 godine u Nikeu prije umirovljenja 2020., bio prava osoba za vođenje sljedećeg poglavlja.
Poznato je da je Hill cijenjen među Nikeovim maloprodajnim partnerima. A kada kasnije ovog mjeseca preuzme dužnost, imat će posla da obnovi te odnose.
Veletrgovci su ranije govorili o Nikeovoj liniji proizvoda i o tome kako iste stare reciklirane franšize nisu činile dovoljno za poticanje prodaje. Također su radili na održavanju vlastitih zaliha i bili su oprezni pri naručivanju previše proizvoda.
Nikeov prihod od veleprodaje u fiskalnom prvom kvartalu pao je za 8% na 6,4 milijarde dolara.
“Okruženje s više brendova danas je vrlo konkurentno i trebat će vremena za povećanje tržišnog udjela. To se odrazilo na naše knjige narudžbi za proljeće ’25., koje su bile približno iste u odnosu na prethodnu godinu,” rekao je Friend tijekom razgovora o zaradi. Dodao je da su narudžbe bile “malo manje” od očekivanog.
Problem dodatno otežava cjelokupno tržište tenisica, koje je relativno stagniralo u SAD-u, i usporavanje potrošačke potrošnje na diskrecijsku robu poput nove odjeće i obuće.
Predviđa se da će prodaja obuće u SAD-u porasti za samo 2% u 2024. u usporedbi s 2023. Nakon što se jedva pomaknula između 2022. i 2023., prema Euromonitoru. Očekuje se da će sportska obuća porasti za oko 5,6%, kažu iz tvrtke.
Tijekom posljednjeg kvartala, prodaja Nike obuće u Sjevernoj Americi pala je za 14%, a prodaja odjeće za 10%.
Converse, koji je Nike kupio 2003., također opterećuje ukupne rezultate tvrtke. Prodaja je pala 15% na 501 milijun dolara tijekom kvartala. Ali je bila bolja od 493 milijuna dolara koliko su analitičari očekivali, prema StreetAccountu.
Kina
Rezultate Nikea također je opteretila neujednačena ekonomija u Kini, Nikeovom trećem najvećem tržištu po prihodima. Nikeov učinak u Kini često je pokazatelj financijskog zdravlja regije, a krajem lipnja je upozorio na “mekšu perspektivu” u regiji.
Tijekom prvog fiskalnog kvartala, Nike je ostvario prihod od 1,67 milijardi dolara u regiji. Nešto više od 1,62 milijarde dolara koliko su analitičari očekivali, prema StreetAccountu. Ipak, promet je bio “blag” u regiji i Friend je rekao da Nike “nije imun” na izazovno potrošačko okruženje Kine.
Kineska centralna banka nedavno je predstavila svoje najveće poticajne mjere od pandemije Covida. Za mjere se očekuje da će gospodarstvu regije dati prijeko potreban poticaj.
Nikeov prvi fiskalni kvartal završio je prije tih poticajnih mjera. Ali rukovoditelji bi mogli dijeliti mišljenje o tome kako prodaja napreduje tijekom tekućeg razdoblja.
Dionice Nikea zatvorile su se na 89,13 USD u utorak. To je pad od oko 18% do sada u 2024. Što je znatno ispod dobitka S&P 500 od oko 20%.