Ovogodišnji Crni petak mogao bi američkim trgovcima donijeti rekordan prihod, objavio je CNBC , prenosi tockanai.hr. Očekuje se da bi online prodaja u petak nakon Dana zahvalnosti mogla premašiti 9 milijardi američkih dolara. To navodi Adobe, koji prati prodaju putem web stranica trgovaca. Bio bi to rekord.
Do 18 sati po Istočnoameričkom vremenu, koje obuhvaća 22 savezne države na istoku Sjedinjenih Država, kupci su potrošili u internetskim trgovinama potrošili 7,28 milijardi dolara. Procjenjuje s da bi ta brojka mogla do kraja dana narasti na 9,2 milijarde dolara, navodi Adobe.
Rekordna potrošnja uslijedila je neposredno nakon snažne online potrošnje na sam Dan zahvalnosti. Tada su kupci na internetu potrošili rekordnih 5,29 milijardi dolara, što je 2,9 posto više u odnosu na prošlu godinu. .
Adobe navodi da kupci biraju Appleove proizvode, satove, AirPodse, pametne zvučnike i televizore, espresso aparate i igraće konzole, te igračke iz Funka , Hatchimalsa i Squishmallowsa.
Rekordna kupnja putem mobilnih telefona
Adobe navodi i da je mobilna kupnja ove godine dosegnula rekord. Prodaja putem pametnih telefona čini 55 posto online prodaje na Dan zahvalnosti. Očekuje se da će na Crni petak 53 posto ukupne prodaje biti ostvareno istim putem.
Veliki popusti potaknuli su potrošače umorne od inflacije da stave više artikala u svoje košarice, navodi CNBC. Prosječna količina narudžbi porasla je 12 posto. Značajnu potražnju potaknule su igračke, s ponudama koje nude popuste čak do 33 posto.
Za trgovce na malo ovi brojevi mogu biti obećavajući pokazatelj za tjedne koji dolaze. Rane, ne tako optimistične prognoze za praznike, su utišane.
Target, Macy’s, Nordstrom i druge tvrtke izvijestile su o zatišju u prodaji krajem listopada i početkom studenog. Raspoloženje potrošača oslabilo je prošlog mjeseca dok je inflacijaInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... kolebala na najvišim razinama u posljednja četiri desetljeća. To je pojačalo pritisak za trgovce na vikend koji obuhvaća Crni petak — vrijeme koje se često povezuje s najpovoljnijim ponudama u sezoni blagdanske kupnje.
Adobe očekuje da će Cyber tjedan – koji traje pet dana, od Dana zahvalnosti do Cyber ponedjeljka – generirati oko 34,8 milijardi dolara online potrošnje, što je povećanje od gotovo 3 posto u usporedbi s 2021. Očekuje se da će Cyber ponedjeljak biti najveći dan za online kupnju, a Adobe predviđa da će promet dosegnuti 11,2 milijarde dolara.