Overture Maps Foundation osnovana je krajem prošle godine. Od tada je uspjela prikupiti 59 milijuna točaka interesa (POI) – od restorana, preko spomenika, do ulica i regionalnih granica. Ovi precizno strukturirani i dokumentirani podatci dostupni su besplatno kao osnova za izradu novih aplikacija za mape.
Do sada su na tržištu digitalnih karti Google i Apple predstavljali dominantne igrače, no situacija bi se uskoro mogla promijeniti. Za sve to je zaslužan open-source projekt velikih tehnoloških tvrtki Meta, Microsoft i Amazon Web Services. Oni su u suradnji s TomTom-om namjeravaju ponuditi podatke koji će omogućiti drugim kompanijama da same kreiraju karte. Žele izbjeći oslanjanja na divove kao što su Google ili Apple.
Prema Marcu Prioleau, izvršnom direktoru OMF-a, Meta i Microsoft su prikupili i izravno dali podatke Overture Maps Foundation-u. U intervjuu za CNBC, Prioleau je priznao da je prikupljanje i licenciranje podataka o mjestima komplicirano, prenosi PC Chip. Proces stvaranja kartografskih podataka naporan i dugotrajan.
Unatoč svojoj dominaciji, Google i Apple karte nisu idealni za mnoge kompanije. Ne omogućavaju pristup osnovnim podacima, nude svoje karte kao uslugu i svaku upotrebu naplaćuju.
Overture, s druge strane, nudi samo osnovne kartografske podatke, ostavljajući tvrtkama slobodu da na njima kreiraju vlastiti softver. Prioleau, bivši zaposlenik Mete, ističe da se Overture želi izdvojiti od OpenStreetMap-a (još jedan open-source projekt za digitalne karte) ponudom bolje provjerenih i prije svega pažljivo odabranih podataka.
Veliki izazov je ažuriranje podataka karte, jer se tvrtke zatvaraju, a ceste mijenjaju. Zaklada se nada da će njeni članovi moći pružiti dovoljno informacija u stvarnom vremenu kako bi omogućili redovna točna ažuriranja umjesto jednokratnog objavljivanja podataka. Prioleau tu vidi korištenje umjetne inteligencije i drugih automatiziranih tehnika kao pomoć.