Netflix je prvo lansirao seriju “Squid Game”, a onda postao igrač u njoj.
Cijena dionica te tvrtke za streaming pala je 24.1.2022. na 387,15 dolara što je pad od 2,6%. To slijedi nakon što je 21.1.2022. zabilježen najveći jednodnevni pad od srpnja 2012. godine i to pad od 22%.
Dionice Netflixa sada su pale za oko 45% u odnosu na njihov rekordni dnevni maksimum u studenom i trguju se na najnižem nivou od travnja 2020., kada je Covid-19 bio tek na počecima udara na gospodarstvo. Pad je bio toliko strmovit da, za investitore Netflixa, gotovo kao da se pandemija nikada nije dogodila.
Naravno, Netflixov je posao procvjetao u 2020. kao i u većem djelu prošle godine jer su ljudi zbog izolacija i karantene bili kod kuće. Tvrtka je dobila više od 36 milijuna pretplatnika u 2020. i 18,2 milijuna pretplatnika u 2021. godini.
Cijena dionica je, 19.11. prošle godine, prešla 700 dolara, što je rekord. Ovo se dogodilo dva mjeseca nakon što je Netflix objavio “Squid Game”, južnokorejski akcijsku seriju koja je postala njihova najveća serija ikada. Emisija prati izmišljene natjecatelje koji se natječu u nizu dječjih igara u nadi da će osvojiti neočekivani novac kako bi mogli otplatiti svoje dugove. Natjecatelji su ubijeni ako izgube igru.
Iznenađujuća popularnost “Squid Game” vjerojatno je pridonijela porastu Netflixovih dionica, ali nije mu uspjela pomoći da izbjegne krvoproliće koje je uslijedilo.
S obzirom na to da su ih ulagači već vidjeli među velikim dobitnicima „ostanka kod kuće“, Netflix je prošlog tjedna dodatno zastrašio tržište u svom izvješću o zaradi u četvrtom kvartalu. Tvrtka je rekla da očekuje da će u prvom kvartalu 2022. dobiti samo 2,5 milijuna novih pretplatnika, daleko ispod 6,93 milijuna koliko su, prema procjenama StreetAccount-a, očekivali analitičari.
Zabrinutost medijske industrije
Ponovno otvaranje gospodarstava možda nije jedina stvar koja usporava Netflixov rast.
U protekle dvije godine svaka je velika medijska tvrtka potpuno reorganizirala svoje poslovanje kako bi uhvatila djelić rastuće vrijednosti Netflixa. Disney, AT&T-ov WarnerMedia, Comcastov NBCUniversal i ViacomCBS ubrzali su svoj prijelaz na streaming, revidirajući usput svoje interne poslovne strukture.
Pandemija nije promijenila prelazak na streaming – samo ga je ubrzala. Milijuni Amerikanaca svake godine otkažu TV pretplatu. Fokusiranje na odvojeni streaming proizvod koji korisnicima omogućuje gledanje gdje god i kad god žele logičan je potez za svaku medijsku tvrtku. Industrija je slijedila Netflixovo vodstvo, a tvrtka sada priznaje da konkurencija izjeda njezin rast.
Dok se Netflixov gubitak može promatrati kao dobit njegovih konkurenata, istraživački analitičar Michael Nathanson iz MoffettNathansona ima drugačiju perspektivu.
“Zadnje podatke iz Netflixa vidimo kao zabrinjavajuće za ostatak industrije streaminga na više frontova”, napisao je klijentima Nathanson, čija tvrtka preporučuje posjedovanje dionica Netflixa, nakon što je izvješće izašlo. “Rasprodaja Netflixovog kapitala čini ga mnogo težim za razumjeti kao rastuću kompaniju u medijskom svijetu.”
Drugim riječima, ako je Netflix sada procijenjen na 350 dolara po dionici, trebaju li ulagači u Disney, ViacomCBS i Discovery također revalorizirati te tvrtke? Čini se da se to događa. Dionice Disneyja pale su za oko 7% otkako je Netflix objavio svoju zaradu u četvrtom tromjesečju, dok su dionice ViacomCBS-a pale blizu 4%.
Investicijska tvrtka Jefferies snizila je nedavno ocjenu Netflixa i predložila kompaniji da razmotri preusmjeravanje svog fokusa sa streaminga na videoigre kako bi svojim dioničarima mogli ponuditi novu priču o mogućem rastu. Suosnivač i su-izvršni direktor Netflixa Reed Hastings rekao je kako želi da Netflix bude svjetski lider u gameingu.
Izvor: CNBC