Na tržištu igraćih konzola tri su glavna igrača: Sony, Microsoft i Nintendo. Dugo se govorilo o tzv. “ratu konzola”, no izvršni direktor Xboxa, Phil Spencer, nedavnim je komentarom nagovijestio da je taj rat završio prije nekoliko godina.
U intervjuu je Spencer objasnio kako Microsoft više ne pokušava privući korisnike PlayStationa i Nintenda ekskluzivnim naslovima. Umjesto toga, fokusirali su se na prodaju igara na različitim platformama, uključujući i Sonyjev PlayStation. Ovaj zaokret u strategiji pokazuje kako Microsoft više ne želi ograničiti igre samo na Xbox konzolu.
Spencer je naglasio da je njihov cilj zaraditi što više novca prodajom igara, bez obzira na kojoj se platformi igraju. Iako će više zaraditi na vlastitoj platformi, svjestan je da neki igrači preferiraju PlayStation ili Nintendo zbog različitih razloga, poput kataloga igara ili kontrolera. “Ne pokušavam ih više prebaciti na Xbox,” izjavio je Spencer, čime je potvrdio novu strategiju Microsofta.
Ovaj komentar jasno pokazuje kako je razdoblje “rata konzola” završeno. Na Kotakuu su primijetili da je Microsoft u prošlosti zaista pokušavao privući korisnike s drugih platformi, ali sada su se okolnosti promijenile.
Cloud Gaming i rast na azijskom tržištu
Spencer je u razgovoru za Xbox Eru naglasio da je Azija jedno od tržišta na kojem bilježe značajan rast, najviše zahvaljujući Cloud Gamingu i Game Passu. Ovi korisnici igre igraju putem osobnih računala i cloud servisa, što znači da ne kupuju Xbox konzole. Spencer je pojasnio kako se radi o korisnicima koji ionako nikad ne bi kupili Xbox, ali sada uživaju u igrama putem cloud gaminga.
Dok je Nintendo svojom jedinstvenom strategijom stvorio zasebnu kategoriju, Microsoft se fokusira na prodaju igara i usluga, bez obzira na platformu. S druge strane, čini se da je jedini preostali konkurent u “borbi za konzole” Sony, iako se može reći da su oni taj rat već dobili.
Ova promjena strategije jasno pokazuje kako je Microsoft prilagodio svoj pristup tržištu, piše Zimo. Više im nije glavni cilj prodati što više Xbox konzola, već osigurati što širu dostupnost svojih igara.