Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Potražnja za automobilima u BiH ogromna – Mladen Čović analizira tržište za financa.ba

Cijena rabljenih automobila u cijeloj Europi, pa tako i kod nas, drastično je počela rasti 2020. nakon izbijanja pandemije koronavirusa. Proizvođači automobila teško su nabavljali čipove koji su se proizvodili u Kini. Zatim je zbog rata u Ukrajini smanjena i proizvodnja električnih sklopova za automobile. Potražnja za osobnim automobilima u BiH i dalje izrazito visoka.

Situacija se u autoindustriji popravlja za kupce. Cijena rabljenih automobila u BiH već nekoliko mjeseci stagnira. Dobra je to vijest za one koji si novi auto ne mogu priuštiti.

Kakva je situacija na tržištu, našim čitateljima će pojasniti Mladen Čović, trgovac rabljenih osobnih automobila i vlasnik Autokuće MediteranAuto iz Mostara.

Mladene, kakvo je trenutno stanje na tržištu rabljenih automobila u BiH, kupce prije svega zanima što se dešava s cijenama?

Nakon jednog dugotrajnog vala osjetnih poskupljenja, cijene su se malo stabilizirale. Prestale su rasti, ali nije primijećen pad cijena zbog povećanog interesa za kupovinom. Tržišta su jedan dugi period mirovala tako da je nakon završetka pandemije došlo do velikog interesa za novim i rabljenim automobilima.

Je li potražnja BH građana velika za automobilima?

Ukratko, jest! Vjerojatno nikad veća. Inflacija i bojazan građana od dodatnih poskupljenja su učinili svoje. Interes za kupovinom automobila je velik, a godina 2023. će većini trgovaca biti rekordna kad je broj prodanih vozila u pitanju.

S kojih tržišta najčešće dolaze rabljeni automobili u BiH? Koja je prosječna starost automobila u salonu Mediteranauto?

Zapadna Europa je lokacija iz koje se uvozi najviše vozila u našu državu. Prednjače zemlje poput Francuske, Belgije, Nizozemske i Njemačke. U našem salonu su uglavnom vozila starosti do 5 god. S takvim vozilima možete održati visok nivo kvalitete i dati urednu garanciju.

Koji je prosiječan cjenovni rang koji prosiječan BH kupac sebi može priuštiti, odnosno koji su modeli najtraženiji trenutno kod prosječnog kupca?

Cijene vozila koje mi prodajemo su uglavnom u rasponu od 20-40.000 KM. Taj cjenovni razred je presjek cijena vozila srednje klase starosti do 5 god. SUV vozila, crossoveri, monovolumeni, to su nove klase koje su sad kupcima najzanimljivije. Klasične limuzine i kompakti lagano gube bitku s novim klasama koje su objektivno jako zanimljive. Prednjače vozila iz Francuske zbog odličnog odnosa uloženo/dobiveno, a naravno tu su u fokusu i tradicionalni brendovi iz Njemačke.

Je li se tijekom ove godine osjetio nedostatak automobila na tržištu, je li teško bilo uvesti automobile u 2023.?

Bilo je dosta problema počekom godine. Transporti su spori i značajno su poskupili. Bilo kakvi problemi na velikim tržištima se brzo preliju na lokalna. Sve zajedno dosta komplicira i otežava posao trgovcima.

Prema Vašem iskustvu na koji način najčešće kupci kupuju automobile (ušteđevina, kredit banke, leasing)?

Kad je plaćanje u pitanju, ovu godinu je najviše obilježila ušteđevina. Kupci su zbog inflacije radije ušteđeni novac imali u automobilu nego negdje drugo. Iako neobična situacija, pokazala se u mnogim slučajevima kao dobar posao. Kupci koji su kupovali prije 2-3 god. automobil, imali su minimalan pad vrijednosti.

Svakako, moramo pitati kakva su Vaša očekivanja kada su u pitanju cijene automobila tijekom naredne, 2024. godine?

Tu je naravno teško dati odgovor. Puno je parametara koji će utjecati na to. Glavni su, rast kamata na kredite, ratna zbivanja na globalnoj razini, političke prilike na lokalnoj razini, elektrifikacija novih vozila, itd. Bude zanimljivo ispratiti rasplet događaja. Međutim, ono što je činjenica da naši građani imaju veliki interes za kupovinu novih i rabljenih automobila. Moglo bi se reći kako mi u prosjeku volimo automobile više od drugih. : )

Koliko su u rabljenim automobilima zastupljeni hibridi? Ima li električnih automobila? Traže li se? te kada se očekuje da će porasti ponuda ove vrste rabljenih automobila?

Hibridi su slabo zastupljeni ali interes kupaca postoji. Problem su visoka davanja, a naša država nema nikakvih olakšica kad je upitanju uvoz takvih polovnih vozila. Činjenica je kako su električna i vozila s hibridnim pogonom novitet na tržištu, cijene im kao polovnim nisu još strogo definirane pa kupci čekaju razvoj situacije. Valja napomenuti kako je kod nas servisna mreža za održavanje takvih vozila jako skromna. Elektirifikacija sigurno dolazi ali je realno kako će kod nas ići malo sporije zbog visokih cijena takvih vozila. Električna vozila kao polovna nose puno upitinika, mi u pravilu čekamo rasplet takvih situacija na zapadu pa onda implementiramo na naše tržište.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno